Identitet kompanije

Kako odabrati efikasno ime za svoju novu tvrtku? Evo nekoliko savjeta svjetskih stručnjaka

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

18.5.2018. u 11:12

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

18.5.2018. u 11:12

Profimedia, Alamy

Poznati logotipovi: Apple, Coca Cola, Snapchat i Twitter

Pokretanje nove tvrtke i njezino brendiranje za sobom povlači i važnu odluku: koje ime odabrati.

Nemojte odabrati ime koje je predoslovno. Razmišljajte o osjećajima koje želite evocirati. Slogani su beskorisni.

Ovo su tri ključne misli kojima biste se u procesu biranja imena vaše kompanije trebali voditi, barem prema Emily Heyward i Jonahu Fay-Hurvitzu, strategima u agenciji specijaliziranoj za brendiranje novih tvrtki i startupa, Red Antler.

Na primjer oni su, piše Quartz, ime svoje agencije odabrali nakon što su saznali da jelenji rogovi (eng. antler) rastu brže od bilo koje druge kosti kod sisavaca. Budući da Red Antler startupima želi olakšati put do brzog rasta i kvalitetnog brendiranja, ovo je ime indirektna referenca na njihovu djelatnost.

- Ljudi često misle da ime mora doslovce objašnjavati čime se tvrtka bavi - smatra Heyward.

Međutim, zapravo vas previše doslovno ime može postaviti u preuske okvire i kasnije vam, ako se odlučite proširiti područje djelovanja, zadavati poteškoće u objašnjavanju klijentima što sve vaša kompanija radi, dodala je suosnivačica Red Antlera.

- Ime treba proizlaziti iz brend strategije tvrtke, što među ostalim znači da treba reflektirati vrijednosti i atribute brenda, diferencirati tvrtku od konkurencije i kroz sve to biti relevantno ciljanoj javnosti. Mora biti lako pamtljivo, a ponekad je praktično da tvrtka ima ime koje počinje slovom s početka abecede. Bezbroj je izgubljenih prilika jer se netko nije mogao sjetiti kako se zovete. To vrijedi za ljude kao i za kompanije - objasnio je Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Red Antlerovi stručnjaci dodaju i da, umjesto da imenom objašnjavate područje rada, pokušate s riječima koje će evocirati neki vaš proizvod, uslugu ili vrijednosti koje želite promicati.

- Imenom zapravo želite ostaviti pravi dojam. Na kraju, krajeva sve se vrti oko emocija - smatra Fay-Hurvitz.

Nadalje, inzistirati na jednom savršenom sloganu kojeg ćete odašiljati svim kanalima komunikacije s klijentima, prema Fay-Hurvitz i Heyward neće biti od velike koristi za uspjeh vašeg startupa ili kompanije. Današnje je doba multimedijalno pa bi takvo trebalo biti i vaše obraćanje postojećim i potencijalno novim klijentima. Raznovrsnost, a ne konzistentnost, je ključna, piše Quartz.

Nakon što ste odabrali savršeno ime za vaš biznis, sljedeći korak je odabir jednako dobrog loga. Tu bi pak, smatraju stručnjaci u Red Antleru, trebali biti hrabri i malo riskirati.

- Različite industrije različito se odnose prema vizualnom identitetu. Neke brendove morate prepoznati iz jurećeg automobila ili čak iz ostataka ambalaže, dok su drugi identiteti sofisticiraniji, kompleksniji i konzumiraju se polako - ističe Bruketa.

Dodatno, art direktorica u Bruketa&Žinić&Grey agenciji Mirna Ptiček navela je i kako je pametni vizualni identitet osmišljen za medije u kojima se tvrtka najviše susreće sa svojom ključnom publikom, a razumijevanje i poznavanje interakcije između publike i tvrtke moralo bi utjecati i na osmišljavanje samog vizualnog identiteta.

Konačno, prema agenciji Red Antler, ako inzistirate na previše testiranja vašeg logotipa, mogli biste završiti s dosadnim logom koji neće komunicirati ono što želite. Korisnije bi zato bilo, dobro istražiti karakteristike vaše ciljane publike kako biste znali kome se obraćate, a zatim: budite kreativni.