Portret menadžera

Kako je N. Bakić Varteks ponovno učinio velikim: Stari ponos Varaždina mogao bi preživjeti

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.7.2019. u 8:15

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.7.2019. u 8:15

Varazdin, 240119.
Reportaza iz tvornice Varteks i Nenadu Bakicu.
Na fotografiji: Nenad Bakic i Miljenko Vidacek u proizvodnom pogonu.
Foto: Zeljko Hajdinjak / CROPIX
Željko Hajdinjak / CROPIX

Pogoni tvornice Varteks i Nenad Bakić

Što je postigao?

Uprava procjenjuje da će drugi kvartal imati odličan ukupni financijski rezultat, te da će ukupan rezultat poslovanja za polugodište biti uvjerljivo najbolji u proteklih deset godina, usprkos slabom prvom kvartalu, pisalo je u objavi koja je u ponedjeljak stigla medijima. U tvrdim brojkama to izgleda ovako: prihodi od maloprodaje, prvenstveno vlastite mode, u drugom kvartalu porasli su za 92 posto u odnosu na prvi, te za 90 posto u odnosu na drugi kvartal prošle godine. Impresivno, pogotovo kada je riječ o tekstilnoj industriji koju su mnogi davno otpisali.

Zašto je to važno?

Svaki pozitivan pomak u proizvodnoj industriji važan je za društvo u cjelini. Još je važniji, međutim, Bakićev lavlji trud da pogon u koji je uložio značajan dio svojeg privatnog kapitala vrati s dna na vrh domaće poslovne scene. Po habitusu investitor, ”serijski poduzetnik”, filantrop i aktivist Bakić prije dolaska na čelo Varteksa nije vodio nijednu klasičnu proizvodnu kompaniju. Zasad se čini da to ne predstavlja smetnju, štoviše.

Kako posluje?

Dovoljno je ponoviti da je prihod 90 posto bolji od prošlogodišnjeg, s time da bruto dobit u maloprodaji raste brže od prihoda i u drugom kvartalu je 98 posto veća nego prošle godine. Na razini polugodišta ostvaren je 85 posto veći prihod u maloprodaji, uz 101 posto veću bruto dobit, kažu u Varteksu čiji sjajni crni autobus kruži Hrvatskom kako bi novu, značajno poboljšanu paletu proizvoda približio i najskrivenijim zakutcima tržišta.

Što će učiniti u budućnosti?

Ambicije su velike, a sam Bakić, sklon dobrim odijelima, već je pokazao da je spreman učiniti puno kako bi ih ostvario. Dioničarima upućena obavijest naglašava da je ključan element strategije poslovnog preokreta reetabliranje maloprodaje vlastite mode, ali i da je to samo dio široko razrađene poslovne strategije koja uključuje i povratak proizvodnje složenih odjevnih predmeta na tržište Europske unije. Londonski City svojedobno je bio najbolji svjetski izlog Varteksovih odijela, šansa da se to ponovi više se ne čini neostvarivom.

Tekst je u potpunosti preuzet iz novog broja Globusa