Autocesta do Dubrovnika

Počela priprema dovršetka autoceste do Dubrovnika, traži se studija izvodljivosti

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

1.2.2020. u 15:14

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

1.2.2020. u 15:14

Komarna, 050319.
Novi brod sa pilotima za Peljeski most na sidristu ispred gradilista mosta u Komarnoj.
Na njemu se nalaze piloti koji ce se ugraditi u temelje mosta Peljesac.
Foto: Denis Jerkovic / CROPIX
Denis Jerković / CROPIX

Novi brod s pilotima za Pelješki most na sidrištu ispred gradilišta mosta

Hrvatske autoceste potpisale su s poslovnom udrugom Trafficon Pro urbe ugovor o izradi studije o povezivanju južne Dalmacije u sustav autocesta, što zapravo označava studiju dovršetka autoceste Zagreb-Dubrovnik.

Od udruge Trafficon Pro urbe HAC očekuje studiju o dva prometna pravca unutar spomenutog povezivanja Južne Dalmacije u sustav autocesta. Prvi pravac je od čvora Metković na autocesti A1 do budućeg pelješkog mosta, a drugi od čvora Doli do Dubrovnika.

S obzirom na Pelješki most i profile pristupnih cesta, jedno od pitanja na koje će studija o prometnom povezivanju morati odgovoriti jest izvedivost punog profila autocesta s opcijom da se pristupi izgradnji prometnica s dvije trake.

Vlada je naložila HAC-u da naruči spomenutu studiju na svojoj sjednici u Dubrovniku u veljači prošle godine. Tom prilikom ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je očekivanja da će prometno povezivanje južne Hrvatske s A1 dobiti sufinanciranje Europske unije.

S druge strane, prema odredbama pripadajućeg javnog natječaja HAC-a, izrada studije nije povezana s financiranjem iz EU fondova. Za izradu studije HAC će izdvojiti dva milijuna i 387 tisuća kuna bez PDV-a, a izabrani ponuditelj dužan je isporučiti naručeni dokument do kraja ove godine.

Na spomenutoj sjednici u Dubrovniku članovi Vlade nisu spominjali ni iznos investicije u povezivanje južne Dalmacije s autocestom A1, ni datum početka radova. Podsjetimo, očekivani rok za dovršetak Pelješkog mosta je 1.kolovoz 2021., a pristupne ceste trebale bi biti gotove godinu dana kasnije.

Kad je u pitanju cijena dovršetka autoceste do Dubrovnika, Jutarnji list je prilikom donošenja odluke Vlade da HAC naruči spomenutu studiju, podsjetio na računice iz 2009. kada je načinjen prethodni projekt dovršetka autoceste do Dubrovnika, prema kojem bi 80 kilometara autoceste od Ploča do Dubrovnika koštalo 732 milijuna eura. U toj varijanti na zamišljenoj prometnici trebalo bi, među ostalim, izgraditi deset vijadukta i osam tunela.

Budući je u međuvremeni dio autoceste od Ploča prema Dubrovniku izgrađen, a naručena studija može predložiti drugačije trase kojima bi išle prometnice od prethodnih rješenja, spomenuti iznos investicije svakako će biti izmijenjen. Treba imati na umu i da je od 2009. kada se baratalo spomenutim iznosom investicije za dovršetak autoceste do Dubrovnika, izgradnja kilometra autoceste znatno poskupila.