Mercator o biznisu s Agrokorom

Mercator smanjuje prodaju hrvatskih proizvoda iz Agrokora - lanjski pad 4,5 milijuna eura

Najveći pad prodaje Mercatoru u prošloj godini bilježe Konzum, PIK Vrbovec, Belje i Ledo
Fabris Peruško i Irena Weber
 Boris Kovačev / CROPIX

Iako i dalje posluje u okviru Agrokora, slovenski trgovački lanac Mercator smanjio je u prošloj godini narudžbe od tvrtki iz sustava Agrokor za gotovo četiri milijuna i 500 tisuća eura. Suradnja s ostatkom Agrokora u nabavi Mercatora, prema izvješću slovenske kompanije, zauzima svega tri posto ukupne nabave tog trgovačkog lanca.

Najveći pad prodaje Mercatoru u prošloj godini od Agrokorovih tvrtki bilježe Konzum (milijun eura) te PIK Vrbovec i Dijamant iz Zrenjanina u Srbiji s oko 900 tisuća eura svaki. Zatim slijede Belje (700 tisuća eura) i Ledo kojem je izvoz Mercatoru pao 400 tisuća eura.

Ukupno je Mercator od ostatka Agrokora lani kupio robe u vrijednosti 28 milijuna i 298 tisuća eura. Nisu sve hrvatske i srpske tvrtke iz negdašnjeg Todorićeva carstva izgubile dio prodaje Mercatoru u prošloj godini, na dobitku je, među ostalima, bilo Zvečevo s povećanjem prodaje za 160 tisuća eura.

Mercator, osim nabave, smanjuje i prodaju ostalim tvrtkama iz Agrokora. U prošloj godini slovenski je trgovački lanac svega 0,1 posto prihoda od plasmana robe ostvario u poslovanju s tvrtkama iz sustava posrnulog koncerna. U 2017. taj je udio bio nešto veći i iznosio 0,3 posto i iznosio četiri milijuna i 200 tisuća eura.

Uprava Mercatora posebno izvješće o odnosima s Agrokorom obvezna je objavljivati prema posebnom zakonu koji je slovenska Vlada donijela nakon sloma našeg najvećeg prehrambenog koncerna i potrebe zaštite slovenskih gospodarskih interesa.

Izvješće obuhvata i financijske odnose Mercatora i većinskog mu vlasnika, a prema najnovijim podacima tijekom 2018. nije bilo međusobnih davanja kredita, jamstava ili neke druge financijske suradnje koja iziskuje proceduru utvrđenu posebnim zakonom slovenske vlade o Mercatoru.

U izvješću Mercatora o odnosima s Agrokorom obrađuje se i marketinška suradnja s maticom i tvrtkama u sastavu negdašnjeg Todorićeva koncerna koje, navodi se, uredno plaćaju reklamiranje u promidžbenim lecima i drugim oglasima Mercatora. Lani je trošak reklamiranja Agrokorovih tvrtki u Mercatorovim marketinškim akcijama povećan na blizu dva milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 12:01