INTERVJU

INOVATORICA IZMISLILA OLOVKU OD RECIKLIRANE KAVE, ČAJA I LATICA 'Želim osvijestiti ljude o grupnom financiranju kao pokretaču kreativne industrije'

Informatičarka, inovatorica i velika kreativka - Mateja Kuhar otkrila nam je otkud joj genijalna ideja kojom je osmislila prvu organsku olovku - reciklirani proizvod koji nakon uporabe postajte gnojivo i sjeme za nove biljke te kako joj ide izgradnja društvenog poduzetničkog pothvata.
 Foto: Privatni album

- Uvijek sam po starom bakinom savjetu ostatke od kave bacala pod svoje biljke. Pošto sam veliki ljubitelj čaja, uz kavu, svoje biljke gnojila sam i ostacima čaja. U isto vrijeme moj prijatelj je intenzivno ilustrirao i crtao, te je stalno kupovao drvene olovke u knjižarama. Jednog dana sam povezala te dvije stvari i ideja je došla sama po sebi. Daljnjom razradom ideje, uočila sam da kafići bacaju značajne količine organskog otpada. Tada je ideja dobila poslovni smisao. U zelenu priču uklopila sam i otpadne latice koje se skupljaju od cvjećarna. Želja mi je bila smanjiti upotrebu drva u proizvodnji olovaka, te stvoriti proizvod koji će inspirirati sanjare da postanu kreatori. Fabula je inspirativni alat svakog kreatora, pomaže da sanjari postanu kreatori, inspirira i motivira svojom zelenom pričom i eko dizajnom - priča nam oduševljeno Mateja i otkriva kako je ideja za došla prije "testiranja tržišta".

- Shvatila sam da prijeko potrebno tržište eko proizvoda idealna podloga za razvoj olovke Fabule. Reciklirani i proizvodi s višom svrhom postaju imperativ u današnje doba. Smatram da industriju proizvodnje klasičnih olovaka treba oplemeniti proizvodima ekološkog profila. U tu priču idealno se uklapa organska olovka Fabula - priča nam naša sugovornica.

Međutim, brojne priče pokazale su kako nije uvijek dovoljno imati samo dobru ideju, nego je potrebno i mnogo živaca te upornosti za njenu realizaciju.

- Generalno gledajući, nakon razvitka prototipa, krenula sam u razvitak stroja za proizvodnju, što je trenutno u procesu. Paralelno sam radila na vizualnom identitet s dizajnerom Igorom Toplakom koji je zaslužan za cijeli dizajn. Smatram da je brand ono što prenosi srž i poruke proizvoda, te ga upravo stoga treba i dobro prezentirati.

Srećom, Mateja ima velike planove za svoj projekt koji je naišao na veliku potporu raznih natječaja:

- Fabula će kao inspirativni alat za kreativce biti ponuđena i prezentirana u rujnu u crowdfunding kampanji na koju projekt izlazi sa svrhom finiširanja stroja za proizvodnju. Sada se primaju predbilježbe za Fabule koje će se moći nabaviti u rujnu unutar crowdfunding kampanje koja je trenutno u izradi. Nakon toga, kreće se na domaće tržište, s ciljem otvaranja radnih mjesta u proizvodnji Fabula, no dugoročni planovi uključuju i širenje na inozemno tržište. Fabula želi inspirirati cijeli svijet :) - priča nam uspješna inovatorica i dodaje kako Hrvatska mora otključati potencijal svoje kreativne industrije i kreativnog poduzetništva! Crowdfunding tj. grupno financiranje važno je sredstvo na putu do tog cilja. Ljude treba osvijestiti i naučiti kolika je moć zajednice, te ih potaknuti da podupiru jedni druge. Samo tako možemo napredovati! Kreativno poduzetništvo novi je pojam koji ima velik potencijal. No, potencijal nije ono što gradi društvo- spremnost na realizaciju i akciju jest!

Svi zainteresirani kupci, Fabulu će biti moguće nabaviti u rujnu putem crowdfunding kampanje koja će omogućiti završetak stroja i potpuno osamostaljenje proizvodnje i otvaranje novih radnih mjesta, što je i ultimativni cilj i jedan od razloga zašto je Mateja odlučila svoj projekt razvijati u Hrvatskoj, a kao i u svojoj hrvatskoj poslovnoj priči - najviše problema zadaju joj financije.

- Dio projekta financira se vlastitim sredstvima, dio je dobiven, a dio još treba za potpuno osamostaljenje proizvodnje tj. završetak stroja za proizvodnju Fabula. U 9.mjesecu kreće kampanja grupnog financiranja (crowdfunding) kojom će se pokušati aktivirati zajednicu te prikupiti sredstva za proizvodnju. U kampanji moći će se nabaviti Fabule te donirati željeni iznos koji će pomoći ostvarenju projekta. Potrebna je samo mala animacija i osvještenje zajednice, te edukacija o crowdfundingu kao alternativnom načinu financiranja projektata i novoj pokretačkoj snazi kreativnog poduzetništva - priča nam Mateja i dodaje:

- Nadam se potpori kreativaca, kreativnih poduzetnika, inovatora, ljubitelja prirode i prirodnih proizvoda, ljubitelja životinja te svih koji su u Fabuli prepoznali višu svrhu i plemeniti cilj. Lude ideje vode do napretka i čine svijet boljim mjestom. Uz osobnu žrtvu, treba slijediti svoje snove, ma koliko ludo se oni doimali u početku. Pokažite svoju kreativnu snagu, budite originalni, marljivi, slušajte savjete, no najprije, slušajte i vjerujte sebi samima. Vjera je ono što će vas tjerati naprijed, inspirirati vas i motivirati. Motivirajte sami sebe, pokretačka snaga svakog dobrog projekta jest motivacija koja dolazi iz samih ljudi, što se na kraju osjeti i vidi. Inspirirajte sebe i druge - rekla nam je za kraj Mateja.

--> MLADA HRVATSKA PODUZETNICA (25) 'Tri su ključne stvari pri pokretanju svog biznisa, ali pazite na početničke greške

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. svibanj 2024 09:34