Ljutiti građani

'Zašto nam poštar nikad ne zvoni?'

AUTOR:

  • Linda Perić

OBJAVLJENO:

8.4.2019. u 9:42

AUTOR:

  • Linda Perić

OBJAVLJENO:

8.4.2019. u 9:42

, Image: 218825652, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Korisnici usluga Hrvatske pošte već godinama se žale da im pošiljke, naručene internetskom trgovinom, u pravilu uredno stižu od Kine do Splita, ali na njihova kućna vrata - nikako.

Naime, građani tvrde da se poštarima ne mili penjati do vrata stana, pogotovo ako pošiljku moraju uručiti na viši kat stambene zgrade bez lifta. Da ni s liftom nema garancije da ćete naručeni paket primiti u svom domu, svjedoči slučaj Splićanina B.V. (podaci poznati redakciji) koji se požalio na usluge HP-a.

- Stvarno sam ogorčen jer ceduljice o neuručenim pošiljkama u svom poštanskom sandučiću pronalazim mnogo češće negoli ostalu poštu. Procedura je ista - sljedeći radni dan moram u poštanski ured u kojem čekam u redu s ostalim sugrađanima koji mi se žale na isti problem, a taj je da poštar nikad ne zvoni na njihova vrata.

U mom stanu živi, naime, pet odraslih osoba - punica, moja nezaposlena supruga, dvoje djece studenata i ja. Uvijek je netko kod kuće, a uz to imamo i psa koji laje kad bilo tko pozvoni ili pokuca na vrata stana. Stoga mi je zbilja nevjerojatno da baš svaki put napišu da pošiljku nije imao tko preuzeti - žali se čitatelj Slobodne Dalmacije.

HP: Kontrole su stalne

Kako je ovo, po svemu sudeći, problem koji se ne rješava, unatoč čestim apelima preko medija i pisanim prigovorima koje korisnici šalju HP-u, u Pošti smo pitali imaju li oni ikakve sisteme provjere djelatnika, te kako mogu znati da je poštar uistinu pokušao uručiti pošiljku na vrata stana...

Premda se nama najjednostavnijim rješenjem čini mogućnost da poštar fotografira vrata stana na koja je zvonio kao dokaz da je tamo doista i bio, u HP-u navode da oni imaju druge metode.

- Nakon prijava korisnika o neurednoj dostavi odmah se obavljaju kontrole svih elemenata dostave. Također, naše kontrole redovito izlaze na teren i bez prijava korisnika, i to njih nekoliko stotina dnevno diljem cijele zemlje.

Na terenu se obavlja provjera naših djelatnika, ali i činjenica imaju li korisnici istaknuta prava prezimena na svojim kovčežićima i zvonima.

Ako korisnici smatraju da je dostava na njihovom području neuredna i pošalju prigovor u Službu za korisnike, tada se pokreću provjere na terenu.

Interne kontrole dostave obavljaju se, pak, na dnevnoj bazi. Uručenje malih paketa, odnosno paketa za koje je plaćen samo prijenos do države primatelja, naplaćuje se pri preuzimanju na adresi i u poštanskom uredu, i to po cijeni od 4,50 kuna - navode iz Ureda za korporativne komunikacije HP-a.

Uruči ih se 75 posto

Dnevno se u Hrvatskoj uruči oko 1,300.000 pošiljaka, a ako i dolazi do kašnjenja ili problema s dostavom, to nikako nije pravilo već iznimka, tvrde u Hrvatskoj pošti. Tražili smo, međutim, da nam konkretno odgovore koji je omjer paketa dostavljenih na kućnu adresu i onih koji se vraćaju u poštanski ured.

- Pri dostavi na adresu korisnika odmah se uspije uručiti 75 posto malih paketa, a 25 posto ih se, nakon neuspjele dostave na adresi, vraća u poštanske urede te ih korisnici tada sukladno obavijesti o prispjeću preuzimaju u poštanskim uredima - objašnjavaju u HP-u.

Sukladno brojci od 1,3 milijuna pošiljki koje HP treba isporučiti u jednom danu, proizlazi da ih se čak 325.000 vrati u poštanske urede. Stoga ne trebaju čuditi redovi na šalterima Pošte i nervoza korisnika.