Svima je laknulo

Vlasnik premierligaša kupio omiljeni britanski lanac robnih kuća, spašena radna mjesta?

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

10.8.2018. u 12:49

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

10.8.2018. u 12:49

, Image: 181118833, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

House of Fraser dućan

Nakon silnih peripetija i drame koja je trajala nekoliko mjeseci, britanski lanac robnih kuća House of Fraser dočekao je sretan završetak. Mike Ashley, vlasnik britanskog lanca sportskih trgovina Sports Direct i nogometnog kluba Newcastle United, kupio je House of Fraser za 90 milijuna funti, javlja BBC.

- Naša je grupacija kupila sve britanske trgovine maloprodajnog lanca House of Fraser, njegov brend, kao i sve poslovne dionice – stoji u službenoj izjavi Sports Directa.

Zbog financijskih teškoća, uprava ove 169 godina stare kompanije bila je prisiljena predstečajnom nagodbom postići dogovor s kreditorima. Kako bi spasila što više radnih mjesta, najavili su zatvaranje 31 trgovine diljem Velike Britanije, zbog kojih bi bez posla ostalo 6.000 zaposlenika. No, u slučaju da ni to ne bi bilo dovoljno da se preokrene negativno poslovanje, kako se činilo zadnjih tjedana, ugroženo bi bilo svih 17.500 zaposlenika tvrtke.

Ranije ovog mjeseca kineska tvrtka C.banner, koja posjeduje trgovinu igračaka Hamleys, kupila je 51 posto udjela House of Frasera za 140 milijuna funti, obećavši pritom da će uložiti još dodatnih 70 milijuna funti da je zadrže solventnom. Nakon što je uprava kineske tvrtke zaključila da ni tako izdašna investicija neće biti dovoljna da sanira štetu, odustala je od transakcije čime je neizvjesnost sudbine House of Frasera ponovno bila na vrhuncu.

Mike Ashley je prije nekoliko tjedana bio spomenut kao jedan od najizglednijih investitora, unatoč tome što do danas nikada službeno nije potvrdio svoj interes za kupnjom brenda. Osim što je i prije samog preuzimanja kompanije bio vlasnik 11 posto dionica House of Frasera, svojim je bliskim suradnicima dao naslutiti da bi sportski lanac odjeće volio prilagoditi i tržištu mode.

Iako još uvijek nije javnosti obznanio svoj plan za budućnost tek kupljenog maloprodajnog lanca, stručnjaci vjeruju da će ga pokušati rebrendirati i tako privući nove kupce.