Renato Radić

'U prijelomnom smo trenutku, moramo se svi ozbiljnije angažirati'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

15.7.2020. u 15:56

AUTOR:

OBJAVLJENO:

15.7.2020. u 15:56

Prima

Renato Radić, vlasnik i predsjednik Uprave Prime

Nakon odlaska Gordane Deranje i Davora Majetića, u Hrvatskoj udruzi poslodavaca pripremaju se za svoje vruće izborno ljeto, a dok poslovnim kuloarima kruže različita imena novih potencijalnih lidera udruge, vlasnik bjelovarske kompanije Prima namještaj Renato Radić prvi je otvoreno najavio da se priprema za predsjedničku kandidaturu.

Od 2017. godine predsjednik je HUP-ove granske udruge papirne i drvne industrije.

Što mislite da vas kvalificira i zašto vam je važno da postanete predsjednik HUP-a?

- Moje iskustvo, uspješno vođenje hrvatske proizvodne tvrtke, te jasna slika budućnosti HUP-a i hrvatskog gospodarstva, obvezuju me da istaknem program i kandidaturu. Želim da Hrvatska bude uspješna zemlja, zato mi je ova kandidatura važna. Bitno mi je ohrabriti i druge, dosad manje eksponirane poduzetnike, da se angažiraju na izazovnom projektu i programu koji nudim, a to je gradnja kulture poduzetništva u Hrvatskoj.

Poduzetnik sam već 25 godina, razvili smo tvrtku od mikro veličine do najveće namještajske grupe u regiji. Prolazeći proces promjena i širenja, tijekom vremena nam je slika poslovnih procesa bila sve jasnija i izbrušenija. No, ključni pomaci su nastali kad smo spojili ideju i rješenja i uprli sve snage tvrtke u pojednostavljenje funkcioniranja. A vjerujete, svaka je tvrtka sklona ući u zablude rješavanja razvoja daljnjim kompliciranjem sustava. Primijetio sam da se cijelo naše javno, a i poslovno društvo iscrpljuje na nepotrebnim birokratskim rješenjima, često bez jasnog cilja i bez odgovarajuće provjere postignuća. Kako nas je pogodila pandemija, slika mi je postala jasnija. Mislim da je Hrvatska u prijelomnom trenutku da se ključnim reformama i promjenom pogleda na stanje u društvu razvije u vrhunsku uspješnu malu državu.

Koji su vam konkretno ciljevi?

- Ključni cilj mojeg programa je gradnja kulture poduzetništva. HUP treba biti mjesto okupljanja svih profila poduzetnika, mjesto zajedništva unatoč različitim ciljevima svakog od nas. Ključne vrijednosti na kojima počiva gradnja kulture poduzetništva su društveno povjerenje i poštovanje, optimizam, tržišna orijentiranost, transparentnost funkcioniranja na svim razinama, obrazovanost i izvrsnost, pravna sigurnost, inovativnost, kompetentnost, učinkovitost, uključivost, tolerancija, ustrajnost, jednom riječju, uspješnost. Vidim HUP kao primjer cijelom društvu.

Poduzetnici su u tome projektu glavni nositelji, ali u dijalogu i partnerstvu s nositeljima vlasti u RH i sindikatima. To je cjelovit projekt koji obuhvaća odgoj i obrazovanje za poduzetništvo od vrtića, osnovne i srednje škole do sveučilišta. Tada birokratizam, korupcija, nepotizam, netransparentnost, neučinkovitost, tromost kao dominantne osobine današnje kulture u Hrvatskoj kopne same po sebi.

Očekuje nas pad gospodarstva veći od 10 posto, otpuštanja, teškoće s javnim financijama. Kako stoga  vidite jesen i što će biti HUP-ov zadatak u razgovorima s Vladom i sindikatima?

- O tim situacijama govorim, one nam slijede i naša poduzetnička kultura nalaže nam da se ozbiljnije angažiramo i pomognemo nuđenjem rješenja.

U fokus našeg interesa stavljam i proizvodnju robe i usluga te izvoz. Veliki prostor za rast BDP-a i zapošljavanje vidim upravo u činjenici da nismo dovoljno iskoristili prirodna bogatstva ukupnog hrvatskog prostora za održivi razvoj prehrambeno-poljoprivrednog, turističkog i na šumi utemeljenog sektora. Moramo spremni dočekati izniman financijski potencijal u sklopu europskog zelenog plana.

 Kako se vaša kompanija nosi s krizom? Jeste li koristili mjere potpore koje je donijela Vlada?

- Prima grupa nastavlja svoj razvojni koncept u smjeru podizanja kvalitete proizvoda i usluga. Ova nas je kriza možda trenutačno usporila, ali naši tržišni ciljevi su jasni i mi u Primi smatramo da je svaka kriza ipak prilika. Vjerujemo u potpuni oporavak naših poslovnih planova do kraja godine. S obzirom na to da su sve naše trgovine bile zatvorene pet tjedana, tvornice od 2 do 3 tjedna, koristili smo Vladine mjere i smatramo ih pravovremenima i važnima za poduzetnike.

Prodavali namještaj preko Amazona. Kakvi su bili rezultati? Ide li vam online prodaja preko drugih kanala?

- S Amazonom nismo ostvarili očekivanu suradnju. S obzirom na našu usmjerenost prema kvalitetnijem namještaju, odličnu suradnju ostvarujemo s najvećim europskim online prodavateljem namještaja, OTTO grupom. Svake godine bilježimo dvoznamenkasti rast. I sama Prima namještaj prodaje preko vlastite web platforme. Ipak, ključna se prodaja ostvaruje uz naše savjetnike u  trgovinama.

Kako gledate na uvođenje eura?

- Uvođenje eura je logičan i neizbježan slijed događaja za našu zemlju, naša štednja i zaduženja također su u eurima. Hrvatska, na žalost, nije stvorila znatniju industrijsku snagu koja bi bila važna za zaštitu domaće valute, stoga će ova monetarna promjena biti u konačnici i pozitivna za našu poziciju zemlje članice EU.

Moramo naći najbolje rješenje

Koji je vaše stajalište o radu trgovina nedjeljom?

- Smatram da nedjelja treba biti dan za odmor i obitelj i u Prima grupi radimo tako. No, isto tako smatram da je svako radno mjesto bitno i da smo dužni paziti na svakog poduzetnika i specifične okolnosti poslovanja. Ne zaboravimo da poduzetnik vrlo lako nestane s tržišta, ali da se poduzetnik u Hrvatskoj vrlo teško postaje. Dakle, tu moramo naći najbolja društvena rješenja jer ima puno sektora, ne samo trgovina koji rade nedjeljom.