Potpuna transparentnost

U malom hrvatskom gradu službenici će biti plaćani prema ocjenama građana

U sklopu digitalizacije grada, Sveta Nedelja uvodi nove standarde transparentnosti
Sveta Nedelja, arhivska fotografija
 Mladen Pobi / Hanza Media

U sklopu digitalizacije grada, Sveta Nedelja uvodi nove standarde transparentnosti te će njegovi stanovnici moći ocjenjivati djelatnike gradske uprave. Preciznije, kako je objasnio Davor Nađi, zamjenik gradonačelnika, zaposlenici gradske uprave imat će fiksni i varijabilni dio primanja, smanjit će im se plaća za 10 posto, te će im se, ovisno o ocjenama, kvartalno isplaćivati nagrada. Najlošije ocijenjeni zaposlenici, priopćili su iz tog grada, neće dobiti nagradu, a bolji će dobiti veća primanja. Najbolji među svima imat će osjetno povećanje pri ukupnom zbroju primanja.

- Ocjenjivanje će se provoditi i međusobno unutar uprave što će se ubrojiti u ukupnu ocjenu djelatnika. Ovaj prijedlog smanjenja fiksnih plaća zaposlenika mora još potvrditi Gradsko vijeće, pa ako se donese pozitivna odluka, njegova primjena krenula s 1. srpnjem, a ocjenjivanje s 1. ožujkom sljedeće godine - rekao je Nađi.

- Ovo je naš sljedeći korak u dobrom upravljanju gradom – poručio je.

Usto, Nađi je prezentirao i Registar javne nabave dostupan na web stranici Grada koji omogućuje potpuni uvid u ugovore, narudžbenice i fakture, čak i one do 20.000 kuna koje nisu predmet javne nabave, a time niti predmet obvezne objave. Tako će po prvi puta sve gradske transakcije, ugovori i raspored financijskih sredstava biti u potpunosti otvoren javnosti, a sve će informacije biti dostupne online i putem mobilne aplikacije.

- Omogućen je pregled preko 3.000 računa, 200 ugovora i 600 narudžbenica, 24 sata dnevno sedam dana u tjednu - objasnio je.

Dodatno, u sklopu novog Geografskog informacijskog sustava – GIS dostupne su i sve informacije vezane uz urbanističke i prostorne planove Svete Nedelje, kao i detaljne informacije vezane uz komunalnu infrastrukturu.

- Putem sustava svaki građanin može vidjeti i najmanje detalje cjelokupnog gradskog sustava – od transparentnosti prostornih planova do vodoopskrbne mreže, zemljišta, šuma, infrastrukture, a kroz izbor lokacije unutar mape može se prijaviti bilo kakav komunalni problem nadležnim službama. Za sustav postoji i besplatna mobilna aplikacija Popravimo.hr kojom se problem prijavljuje anonimno i putem fotografije - istaknuo je gradonačelnik Dario Zurovec i naglasio kako je komunikacija dvosmjerna te se građani obavještavaju o statusu popravka prijavljenog problema.

Na web stranici Grada dostupne su i informacije o količini elektro-magnetnih zračenja koje se rangiraju u odnosu na zakonske propise, te se mogu vidjeti razine istih i lokacije na kojima se nalaze.

- Ovim alatom pioniri smo u državi, prvi smo ga uveli, a mnogi gradovi nas prate, u cilju osvještavanja ljudi i smanjivanja korištenja uređaja – pohvalio se Zurovec.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 19:13