Dugogodišnje bezakonje

Tko zarađuje na postavljanju jumbo plakata koji se Zadrom šire kao pošast?

Komunalci u rujnu kontrolirali postavljanje 65 reklamnih panoa, a izdali su 34 rješenja o uklanjanju i 31 obavezni prekršajni nalog!
 Luka Gerlanc / HANZA MEDIA

Taman kada su Zadrani pomislili da će puštanjem u promet novoizgrađene prometnice nova zgrada Poliklinike konačno biti "oslobođena" čvrstog zagrljaja jumbo plakata, oni su se – ponovno pojavili! S južne strane Poliklinike ogromni su plakati bili uklonjeni dok je cesta građena, ali su sada vraćeni, dok sa zapadne strane, prema gradu, nikada nisu ni bili maknuti, pa ogromni billboardi iznova zaklanjaju pogled s obje prometnice na najveći dio prizemlja Poliklinike.

Jumbo plakati su stara zadarska priča koja se vuče godinama, ali unatoč tome nitko nema precizne podatke koliko ih je po gradu postavljeno i uz čiju suglasnost. Koliko u tom nezaustavljivom lovu na sve zagađeniji javni prostor i pažnju prolaznika ima nelegalnih jumbo plakata, možda najbolje ilustrira jedan svježi podatak iz zadarske gradske uprave.

Samo u proteklom mjesecu gradski su komunalci napisali 65 zapisnika, a izdana su čak 34 rješenja o uklanjanju i 31 obavezni prekršajni nalog!

Dakle, kod više od polovine tih plakata otkrivene su nezakonitosti i nepravilnosti! Tvrtke registririrane za postavljanje jumbo plakata, ali i vlasnici zemljišta na kojima su nelegalno postavljeni, očigledno toliko dobro zarađuju da ih ne mogu omesti niti kazne gradskih komunalaca koji s 10.000 kuna kažnjavaju tvrtku, a njenu odgovornu osobu s dodatnih 2.000 kuna. Zarada od postavljanja reklama sve pokrije, piše Zadarski.hr.

-Na javnim površinama korisnici mogu ishodovati odobrenje Grada Zadra jedino putem javnog natječaja. Za nelegalno postavljene panoe na javnim površinama ovlasti redarstva sežu i do uklanjanja, dok na privatnim površinama, uz suglasnost vlasnika, korisniku je potrebno i odobrenje temeljem procjene povjerenstva je li reklamni pano u skladu s uvjetima propisanim Odlukom o reklamiranju na području Grada Zadra, kaže komunalni pročelnik Robertino Dujela priznajući da je broj tih plakata u stalnom porastu.

Postavljanje jumbo plakata oko Poliklinike, pročelnik Dujela objašnjava ovako:

- Prvi Ugovor za tu lokaciju za velike reklamne panoe je iz 2007. godine, a trenutno aktivni je ugovor iz 2014. godine. Panoi su postavljeni na zemljištu u vlasništvu i uz suglasnost vlasnika, Opće bolnice Zadar. Kako su u međuvremenu mijenjani gabariti državne prometnice, za novo podizanje reklamnih panoa potrebno je da korisnik ishoduje i novu suglasnost Hrvatskih cesta uz prethodnu suglasnost vlasnika. Ugovorne obaveze za navedene velike panoe korisnik je prema Gradu Zadru podmirio za cijelu tekuću godinu. Komunalno redarstvo će evidentirati njihov novi položaj na terenu te sukladno propisanoj regulativi postupati prema korisniku velikih panoa i vlasniku zemljišta, zaključuje Dujela i dodaje da su obaveze prema Gradu plaćane i za vrijeme gradnje prometnice iako reklamni panoi nisu bili istaknuti.

Koliko se novca od jumbo plakata slije u gradski proračun?

Po podacima koje nam je dostavio pročelnik za financije Ivan Mijolović, Grad Zadar od zakupa za lokacije na kojima su postavljeni reklamni panoi prošle je godine imao prihod od milijun i 173.378 kuna. Iz gradskih podataka proizlazi da su najveći igrači na lokalnom tržištu oglašavanja zadarska tvrtka "Media oglasi" i austrijski "Europlakat" s prošlogodišnjim uplatama od 174.529 odnosno 113.664 kune.

Pritom, pročelnik Mijolović kaže da u proračun stiže i dodatnih 2,8 milijuna naknada za postavljanje različitih manjih reklamnih poruka. Dugogodišnje pitanje je jednostavno: koliki bi gradski prihod bio kada bi makar većina tih jumbo plakata bila potpuno legalno postavljena?

"Media oglasi" godinama "prekrivaju" autobuse "Liburnije"

Autobusi "Liburnije" već su godinama prekriveni različlitim reklamama, a već godinama taj posao za komunalnog prijuevoznika obavlja tvrtka "Media oglasi". Direktor Edvin Šimunov kaže da se svaki put taj posao dodjeljuje javnim natječajem, te da je na prošli natječaj stigla samo ponuda tvrtke "Media oglasi" s kojom je potpisan trogodišnji ugovor. Godišnje, "Media oglasi" plaćaju "Liburniji" 151.000 kuna.

Vlasnici "Media oglasa" su Ivica Blašković i Dean Golem, u vrlo su bliskim poslovno-političkim odnosima s lokalnim vlastima i HDZ-om, a tvrtka im je prošle godine imala ukupan prihod od 8,8 milijuna kuna i dobit od 650.000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 09:41