Poslovni rezultati

Tedeschi: 'Atlatnic ima stabilnu financijsku poziciju i rekordno nisku zaduženost'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

28.7.2020. u 12:23

AUTOR:

OBJAVLJENO:

28.7.2020. u 12:23

Emil Tedeschi

Kava i sokovi Atlantic grupe po kafićima su se pili manje, no ona je prvu, pandemijsku polovicu godine prošla s "minimalnim negativnim posljedicama", kako je to u komentaru rezultata opisao većinski vlasnik kompanije i predsjednik Uprave Emil Tedeschi, a u srpnju je dioničarima isplaćena i dividenda u ukupnom iznosu od 83,2 milijuna kuna ili 25 kuna po dionici.
"Kava se sa 500,9 milijuna kuna prihoda od prodaje, što čini 20,4 posto udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvoj je polovici godine, najviše zbog kontrakcije prihoda u HoReCa kanalu, ostvarila pad od šest posto", objavili su u Atlanticu. U financijskom su joj izvještaju, posebno Barcaffeu, posvetili cijeli pasus jer je proslavila 50. rođendan (opisali su je pritom kao "tamnu, zamamno mirisnu damu u kardinal-crvenom omotu"), a još drži primat na slovenskom tržištu.

Delikatesnim namazima i vodom Donat Mg ostvaren je najveći rast prihoda od prodaje u prvom polugodištu, a oni su ukupno iznosili 2,46 milijardi kuna. To predstavlja pad od samo 0,9 posto, a kad se u obzir uzmu i dijelovi poslovanja dezinvestirani prošle godine, napominju u Atlanticu, ukupan pad iznosi 4,5 posto.

Grupa je, naime, u 2019. godini izašla iz tzv. non-core djelatnosti vezanih uz sportsku i aktivnu prehranu (Multipower), dodatake prehrani (Dietpharm i Multivita) i distribuciju vode u galonima te se usmjerila na svoje glavne kategorije roba široke potrošnje - kavu, pića, delikatesne namaze te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast i razvoj distribucije te ljekarničkog lanca Farmacia.
Najznačajniji rast u prvih šest mjeseci ostvarili su u Sloveniji, Makedoniji i na Kosovu, a navode i "primjetan rast na ključnim tržištima EU, posebice Austriji i Švicarskoj, uslijed rasta prodaje brendova Argeta i Smoki".

U Hrvatskoj je ostvareno 807,5 milijuna kuna, što je oko 33 posto prihoda od prodaje, a u pitanju je pad u odnosu na prvo prošlogodišnje polugodište od 8,6 posto. Kako naglašavaju, u ukupnoj prodaji vlastiti brendovi Atlantica čine 64 posto (1,6 milijardi kuna), brendovi principala u distribuciji 26,8 posto, a ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto prihoda.

Tedeschi naglašava da Atlantic ima stabilnu financijsku poziciju, rekordno nisku zaduženost te je očuvao punu zaposlenost, a među kapitalnim ulaganjima u prvom polugodištu 2020. godine spominje se da su kupili zemljište za novu upravnu zgradu. Uložili su i u proizvodnu opremu za nove linije Cedevite i čokolade, a također i digitalizaciju.

U izvještaju Atlantic poručuje da konačan utjecaj na njihove cjelogodišnje rezultate u ovom trenutku nije moguće utvrditi, ali definitivno se u idućih nekoliko mjeseci, a vjerojatno i kvartala, ne može očekivati ponavljanje prošlogodišnjih rezultata.

Objašnjavaju to velikim stupnjem neizvjesnosti u razvoju situacije s pandemijom koronavirusa, "pri čemu je izgledno da će tržište Hrvatske, naše pojedinačno najznačajnije tržište, biti najviše pogođeno zbog značajnog udjela turizma u ukupnom BDP-u. Dodatnu neizvjesnost predstavlja i kretanje tečajeva, posebno hrvatske kune, ruskog rublja, srpskog dinara i američkog dolara u odnosu na euro".