Izvanredne mjere

Švicarci su otkupili i uništili luksuzne satove u vrijednosti od 500 milijuna eura

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.5.2018. u 15:32

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.5.2018. u 15:32

Watches models by Cartier are pictured during the opening day of the Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) watch fair for Richemont brands in Geneva, Switzerland January 16, 2017. REUTERS/Pierre Albouy - RC1EDA8C0410
Pierre Albouy / REUTERS

Ilustracija, satovi Cartier

Švicarski proizvođač luksuznih satova Richemont u protekle je dvije godine od trgovaca otkupio i zatim uništio svoje neprodane satove u vrijednosti od skoro 500 milijuna eura, objavio je The Guardian.

Grupa sa sjedištem u Ženevi, u čijem su sastavu i poznati elitni brendovi poput Cartiera i Montblanca, na ovaj se potez odlučila kako bi spriječila rušenje cijena kojeg su se pribojavali. Tu su strategiju uveli 2016. godine, na zahtjev tadašnjeg izvršnog direktora Richarda Lepeua, kada su se velike količine njihovih neprodanih ručnih satova počele gomilati na azijskom tržištu. Naime, tada je u Kini otkriven korupcijski skandal u okviru kojega su luksuzni predmeti, poput satova ili viskija, kao raskošni darovi poklanjani visokim dužnosnicima u zamjenu za različite usluge i povlastice.

Nakon što je skandal razotkriven, u Richemontu su se pobojali da će gomila njihovih preostalih ručnih satova završiti na rasprodajama ili sivom tržištu neautoriziranih preprodavača, što bi moglo oštetiti percepciju o brendu i drastično sniziti cijene njihovih artikala.

Danas umirovljeni Lepeu, ovaj je korak nazvao ''izvanrednom mjerom'' u ''izvanrednim okolnostima''.

Otkup tako velikog broja ručnih satova odrazio se i na profitu Richemont grupe, što je razočaralo investitore i rezultiralo padom vrijednosti dionica za pet posto.

- Dugoročno gledano, kompanija je vjerojatno učinila pravu stvar. Međutim, trenutak nije najsretniji budući da se tržište ručnih satova oporavlja - istaknuo je analitičar Jon Cox.

No, iako u zadnjih godinu dana tržište luksuznih satova raste, kompanije poput Richemonta suočavaju se s izazovima u iskorištavanju digitalnih kanala prodaje, a pred njima je i težak zadatak da ponovo potaknu među mladim potrošačima potražnju za tradicionalnim satovima. Ipak, ako je suditi prema Burkhartu Grundu, Richemontovom financijskom direktoru, otkup i uništavanje satova bili su nužni kako bi se osigurale ''zdrave razine zaliha kod trgovinskih partnera'', a vjerojatno za takvim koracima više neće biti potrebe, piše The Guardian.