Dvoznamenkasti rast

Švedski lanac brze mode bilježi nevjerojatan skok prodaje. Najveće povećanje u Indiji

AUTOR:

OBJAVLJENO:

31.1.2020. u 14:51

AUTOR:

OBJAVLJENO:

31.1.2020. u 14:51

Zagreb, 140314.
Arena Centar, Laniste.
Otvaranje nove i najvece trgovine odjece i kozmetike H&M u Hrvatskoj.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / CROPIX

Ilustracija

Švedski lanac trgovina odjećom Hennes&Mauritz (H&M) izvijestio je da mu je neto dobit snažno porasla u četvrtom fiskalnom tromjesečju 2019., poduprta dvoznamenkastim povećanjem prodaje u Indiji, Poljskoj, Meksiku i Rusiji.

U razdoblju od rujna do studenog neto dobit porasla je 18 posto, na 4,21 milijardu kruna (436 milijuna dolara), pokazuje poslovno izvješće, objavljeno u četvrtak.

Neto prihodi uvećani su devet posto, na 61,69 milijardi kruna. Iskazani u lokalnoj valuti, porasli su pet posto.

U cijeloj fiskalnoj godini neto dobit porasla je 6,2 posto, na 13,44 milijarde kruna,

Neto prihodi 11 posto, na 232,755 milijardi kruna. Iskazani u lokalnoj valuti, uvećani su šest posto.

"Rast prodaje bio je u četvrtom tromjesečju dobar na mnogim tržištima. Tako je u Indiji prodaja u lokalnoj valuti porasla 33 posto, u Poljskoj 21 posto, u Meksiku 18 posto a u Rusiji 12 posto", istaknuo je izvršni direktor Karl-Johan Persson.

Kompanije je u posljednje vrijeme puno ulagala u logistiku, digitalnu tehnologiju, nove formate trgovina i neovisne trendove kako bi se uspješnije nosila s promjenom potrošačkih navika i snažnijom konkurencijom.

"Zahvaljujući nastavljenom radu na transformaciji nastavljen je i pozitivan trend prodaje, uz više prodane robe po punoj cijeni, smanjena sniženja i povećani tržišni udio", navodi se u priopćenju.

U međuvremenu je predsjednik upravnog odbora Stefan Persson najavio ostavku na skupštini dioničara koja će biti održana u svibnju. Predložio je da ga zamijeni njegov sin, izvršni direktor Karl-Johan Persson.

„Prirodna je promjena da nakon 20 godina na mjestu predsjednika uprave poziciju predam Karl-Johanu koji objavlja dužnost izvršnog direktora više od 10 godina”, rekao je Stefan Persson.

Persson je glavni vlasnik grupe koju je 1947. godine osnovao njegov otac Erling Persson.

Za novu izvršnu direktoricu predložena je sadašnja glavna poslovna direktorica Helena Helmersson.

Prema poslovnom izvješću, H&M je na kraju studenog imao ukupno 5076 trgovina na 74 tržišta, uključujući franšize. To je 108 trgovina više nego u prethodnoj fiskalnoj godini ali manje no što su u H&M-u prvotno planirali, šđto odražava pojačano okretanje internetskoj trgovini.

U H&M-u navode da imaju internetske trgovine u 51 zemlji a ove godine namjeravaju je otvoriti i u Australiji.