Omiljena investicija Hrvata

Stručnjak za nekretnine otkrio tko je 'krivac' što cijena kvadrata neprestano raste

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

14.5.2020. u 15:08

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

14.5.2020. u 15:08

Boro Vujović, vlasnik Operete najveće zagrebačke agencije za nekretnine

Cijene nekretnina u Zagrebu prenapuhane su i doći će do korekcije, pogotovo onih stanova i kuća koji nemaju objektivnu kvalitetu – smatra Boro Vujović, vlasnik najveće zagrebačke agencije za nekretnine, Operete, koji se u novoj epizodi BizCastinga između ostalog osvrnuo i na utjecaj korona krize na tržište nekretnine, ali i na neke crtice iz osobnog života.

Vujović ističe kako se u Hrvatskoj više od 50 posto stanova kupuje za keš te da takvu kupovnu politiku najčešće koriste Dalmatinci koji zarađeni novac u turističkoj sezoni potom ulažu u stanove u metropoli.

- To nam je u genetskom kodu. Kad nešto zaradiš, uložiš u ciglu jer je kamata na štednju nula zarez nešto, a prinos na stan, kakav god da je, je oko 3 ili 4 posto. Zato nekretnine kupujemo kao investiciju, to je realna i trajna vrijednost i zato mislim da je dobro za nas da imamo toliko nekretnina - elaborirao je.

Upravo takvo kretanje na tržištu jedan je od faktora zbog kojih cijene kvadrata u Zagrebu konstantno rastu. Što se tiče promjena koje su vidljive pri odabiru lokacija, dodaje kako bi prostor današnjeg Gredelja u skoroj budućnosti mogao postati novi centar Zagreba, pogotovo jer je Donji grad stradao u potresu i izgubio na privlačnosti.

 

- Tu ima jako puno kvadrata koji su gradski i može im se ciljano dati smisla, poslovno i stambeno. To može biti grad u gradu i ima potencijala da postane budući centar u svakom pogledu“, drži Vujović

Kada su u pitanju državne subvencije za kupnju nekretnine, objašnjava kako su one promašen potez jer su vremenski ograničene. Naime, prema njegovim riječima, natječaji se objavljuju u period kada na tržištu prirodno nema potražnje što dovodi do navale, a samim time i naglim rastom cijena zbog čega potpore gube svoj smisao.

U razgovoru je otkrio i da je do prije dvije godine bio podstanar. U početku jer je sav zarađeni novac na nekretninama izgubio ulažući u dionice.

„Bio sam pohlepan i ušao sam u to iz krivih razloga i nikad nisam bio zadovoljan, samo sam se živcirao, a kad je došla kriza ostao sam bez ičega“, rekao je. No, u toj krizi je procvao posao Opereti jer su bili proaktivni, tražili klijente i zbog toga narasli za čak 400 posto dok su drugi propadali.

„Nismo dopuštali da nam se posao dogodi nego smo mi zvali ljude i trudili se. I sad nakon potresa smo zvali klijente i pitali ih što možemo učiniti za njih. Tako smo rasli“, izjavio je Vujović, dodavši kako važna i edukacija zaposlenika.

Poslije je i sam počeo ulagati u nekretnine pa mu se to pokazalo isplativim.

- Kupio sam dva stana koji nisu imali skroz čiste papire, to sam sredio jer sam u tom poslu i imao sam za, recimo 50.000 eura, dva stana koja sam iznajmljivao i dobivao 500 eura. To mi je pokrivalo najamninu za stan čija je tržišna vrijednost bila 200.000 eura. Da sam taj stan od 200.000 kupio, imao bi ratu kredita od 2000 eura, tako da mi je ovo bilo puno povoljnije - objasnio je Vujović, dodavši kako je problem što takve stvari nisu dio osnovnog obrazovanja kod nas. Stoga on osobno stalno radi na sebi i čita literaturu koja mu pomaže da novac koji zaradi uloži tako da on radi za njega.

Što se tiče prepoznatljive kose u repu, rekao je da se nije šišao od 16 godine i kako mu je to u počecima otežavalo razvoj karijere jer je su klijenti bili skeptični prema njemu, ali sada je ta ista kosa postala njegov zaštitni znak i nezaobilazan dio njegovog imidža. Ispričao je kako je rep pustio jer se sviđao curama i da su ga, dok se poluprofesionalno bavio nogometom, navijači provocirali da je curica. Odbio se ošišati čak i na zahtjev poslodavca, a priznao je i da ženama zna udijelit pokoji savjet o regenatorima i općenito o njegovanju kose.

Poduzetničku karijeru počeo je učeći od majke koja se bavila uzgojem i preprodajom voća i povrća, a on sam se u životu bavio prodajom svega i svačega – od naočala i automobila, do solarija i nekretnina. Studirao je biologiju, a igrom slučaja završio u prodaji nekretnina pa se našalio da radi u struci jer „pronalazi stanište ljudima“. Konstanta u svim njegovim poslovnim pothvatima je bila – prodaja.

„Uvijek prodaješ ideju, ne samo predmet. Psihologija tu igra ključnu ulogu, moraš znati procijeniti kupca i prilagoditi mu pristup. Druga stvar je da moraš biti svjestan samog sebe i svojih mogućnosti jer u poslu ne možeš zaraditi više od onoga koliko misliš da zavrjeđuješ. To sam iskusio osobno, a vidim i na svojim ljudima. Zato je potrebno stalno raditi na sebi i unaprjeđivati se“, kazao je pa preporučio par knjiga koje mijenjaju percepciju ljudi o novcu, što smatra i kulturološkim problemom u Hrvatskoj jer nas se uči da je novac nešto nedostižno ili prljavo.