Posluju u 39 zemalja svijeta

Slavni proizvođač automobila restrukturira poslovanje, u opasnosti 15 tisuća radnih mjesta

AUTOR:

  • Novac.hr,
  • Hina

OBJAVLJENO:

29.5.2020. u 13:27

AUTOR:

  • Novac.hr,
  • Hina

OBJAVLJENO:

29.5.2020. u 13:27

Employees wearing protective masks against the spread of the novel coronavirus, COVID-19, work along the assembly line that produces both the electric vehicle Renault Zoe and the hybrid vehicle Nissan Micra, at Flins-sur-Seine, the largest Renault production site in France on May 6, 2020. - To reopen following the March 17th lockdown across France, the factory has had to enforce all the safety measure required to reduce any spread of COVID-19 at the assembly plant, with workers having to wear protective masks and gloves and diving the assembly line into individual parts to spot any person-to-person contamination. (Photo by Martin BUREAU / AFP)
Martin BUREAU / AFP

Francuski proizvođač automobila Renault objavio je u petak da u iduće tri godine planira smanjiti troškove za dvije milijarde eura, što bi moglo utjecati na 15.000 radnih mjesta širom svijeta.

Planovi bi mogli utjecati na gotovo 4.600 radnih mjesta u Francuskoj, objavio je Renault u priopćenju.

Trenutno zapošljavaju gotovo 180 tisuća radnika u 39 zemalja svijeta.

Prije dva dana francuska je kompanija s partnerima Nissanom i Mitsubishijem najavila raspodjelu proizvodnje po regijama i tipovima vozila kako bi smanjili troškove i lakše prebrodili krizu koju je prouzročila pandemija koronavirusa.

Cilj im je smanjiti troškove raspodjelom proizvodnje po geografskom i hijerarhijskom principu, prema kojem će u svakoj regiji jedna od tri kompanije upravljati upravljati proizvodnjom određenog tipa vozila a druge će joj biti podređene.

Izvršni direktori rekli su također da će biti više usmjereni na učinkovitu proizvodnju modela nego na količinu i očekuju da će se do 2025. broj proizvedenih vozila smanjiti za 20 posto.

Do 2024. godine Renaultov sadašnji standardni proizvodni kapacitet od četiri milijuna vozila godišnje bit će smanjen na 3,3 milijuna, objavila je danas privremena izvršna direktorica Clotilde Delbos.

Naglasila je ipak da će kompanija ostati fleksibilna, uz maksimalni ukupni proizvodni kapacitet u 2024. godini od 4,9 milijuna vozila.

Početkom tjedna Renault je izvijestio da je prošlu godinu zaključio s neto gubitkom od 141 milijuna eura, u odnosu na 3,3 milijarde eura neto dobiti u 2018. godini.

Njegov japanski partner Nissan također je prošlu financijsku godinu zaključio s gubitkom zbog pada prodaje, troškova restrukturiranja i pandemije. Jučer su najavili zatvaranje tvornice u Barceloni, što će dovesti do gubitka oko 3.000 radnih mjesta.