Brodosplit

Rekorderi prijevoza teškog tereta ne staju: Megasekcija za brod od 340 m ide u Veneciju

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

30.1.2020. u 18:30

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

30.1.2020. u 18:30

Split, 290120.
Brodosplit isporucuje mega sekcije za stranog narucitelja.
Na fotografiji: mega sekcije za isporuku.
Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX
Vladimir Dugandzic / CROPIX

Mega sekcija do 340 metara

Ukrcajem na baržu za transport velikih tereta iz Brodosplita je krenuo do sada najveći transport mega sekcija. Mega sekcija za putnički kruzer dužine 340 metara koji se gradi u Margheri pokraj Venecije za kompaniju Carnival Cruise Line trebala bi stići u ponedjeljak ujutro. Potom barža prevozi drugu ukrcanu mega sekciju u Monfalcone gdje se gradi kruzer za kompaniju MSC Cruises.

Složeni djelovi trupa

Radi se o složenim dijelovima brodskog trupa pramčanog dijela broda i to mega sekcija pramca s elementima veza i sidrenja za kompaniju MSC Cruises te pramčani bulb što je najistaknutija struktura pramca za Carnival Cruise Line. Mega sekcije su ukupne težine preko 1100 tona čeličnih konstrukcija opremljenih cjevovodima, komunikacijama, elementima veza i sidrenja , prolazima za energetiku i automatiku, grotlima i bokaportama. Jedna od sekcija dužine je 23 širine 10 i visine 10 metara, mase je 352 tone, dok je druga mega sekcija dužine 33, širine 41 i visine 11 metara, mase 780 tona koja se spaja za kruzer dužine 340 metara koji se gradi u Fincantierovu brodogradilištu u Monfalconeu. Podsjetimo Brodosplit može graditi brodove do dužine od 250 metara.

Split, 290120.
Brodosplit isporucuje mega sekcije za stranog narucitelja.
Na fotografiji: mega sekcije za isporuku.
Foto: / CROPIX
Vladimir Dugandzic / CROPIX

Brodosplit isporucuje mega sekcije za stranog narucitelja

 

Ukrcaj je obavila Brodosplitove tvrtke Transportna sredstva i Plovne dizalice, koji su se specijalizirali za ovakvu vrstu transporta i manipulacija u ekstremno teškim teretima na kopnu i na moru. Obavljen je horizontalnim transportom na baržu s četiri linije samohodnih modularnih transportera velike nosivosti, svaka pojedinačno s 20 osovina.

Ante Ćorluka direktor tvrtke Brodosplit transportna sredstva potvrdio je da ovo najveći transport u novijoj povijesti Brodosplita. Do sada su imali  20 puta transporte brana za Vrata Venecije, a ovo je peti transport za potrebe brodogradilišta Fincantieri. „Ovo je jako specifična mega sekcija jer osim svojih dimenzija i nepovoljnog težišta za transport, za njezin transport prvi put koristimo četiri linije samohodnih modularnih transportera velike nosivosti. Nakon što smo spojili sve module i napravili konvoj od poluosovina, sva četiri vozila spajamo na jedno računalo kojim se upravlja ukrcajem. Do sada nismo imali problema niti u pomorskom transportu niti prilikom ukrcaja i iskrcaja. S ove strane Jadrana nitko ne radi ovakve zahtjevne transporte osim nas.“, ističe Ante Ćorluka koji otkriva da se ovakav transport s baržom može obavljati pri stanju mora 3.

Split, 290120.
Brodosplit isporucuje mega sekcije za stranog narucitelja.
Na fotografiji: Ante Corluka i Milan Simic.
Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX
Vladimir Dugandzic / CROPIX

Ante Ćorluka i Milan Šimić

 

Mogu raditi i za druge

Ćorluka kaže da ovakvu vrstu usluge mogu raditi i za druga brodogradilišta. Sada su, dodaje, zauzeti vlastitim potrebama, ali kaže da mogu napraviti takav iskorak. „Za naše potrebe imamo dostatnu opremu, a kada bi radili za druge morali bi investirati u nabavu dodatne opreme. Imamo već uhodanu suradnju sa Fincantierijem tako da smo fokusirani na svoje potrebe. Ovakav transport omogućuje Brodosplitu da mega sekcije gradi na kopnu, dok ostali koji nemaju ovako organiziran transport moraju ih raditi u moru, odnosno direktno na barži što je kompliciranije. Na kopnu je puno lakše organizirati gradnju jer se mega sekcija sklapa od niza pod sekcija. Puno je lakše organizirati posao“, pojašnjava Ćorluka.

U odjelu transporta radi 70 radnika od kojih je osam specijaliziranih radnika za mega sekcije. Na montaži ovih mega blokova radilo je oko 200 radnika različitih struka.

Split, 290120.
Brodosplit isporucuje mega sekcije za stranog narucitelja.
Na fotografiji: mega sekcije za isporuku.
Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX
Vladimir Dugandzic / CROPIX

Mega sekcija do 340 metara

 

Složen i opasan posao

Milan Simić voditelj transporta na ovim projektima pojašnjava da su radnici multifunkcionalni i da ih se raspoređuje i na druge poslove. „Ovaj posao je dosta složen i opasan. Iz tog razloga morate imati uigranu ekipu. Već četiri godine radimo ovakvu vrstu transporta, tako da smo skupili veliko iskustvo. Osim gradnje brodova, Brodosplit se uspio pozicionirati i u gradnji mega blokova koje smo sposobni isporučiti i transportirati. Ovo je zahtjevna proizvodnja jer traži veliku preciznost. Zahtjevno ih je graditi i transportirati.“, pojašnjava Simić.

Mladen Bratošević zamjenik direktora projekta koji je u ime projektnog tima zadužen za realizaciju transporta i za koordinaciju. „Ovo što mi radimo u Brodosplitu, su jako složeni transporti. Svaki novi transport je barem malo složeniji od prethodnog. Takvu vrstu ne rade niti mnogo veća brodogradilišta od Brodosplita. Ne radi je niti Fincantieri, nego to za njega rade specijalizirane tvrtke koje se isključivo samo tim bave. Ovakve usluge možemo bez problema raditi i za druge. Do sada nismo ali smo već spremni.Nakupili smo dosta iskustva.“, ističe Bratošević.

Čelnici tvrtke Brodosplit transportna sredstva nakon ove isporuke odmah kreću u pripremu novog ukrcaja i transporta dvije mega sekcije za Fincantieriovo brodogradilište u Margheri.

Split, 290120.
Brodosplit isporucuje mega sekcije za stranog narucitelja.
Na fotografiji: mega sekcije za isporuku.
Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX
Vladimir Dugandzic / CROPIX

Brodosplit isporucuje mega sekcije za stranog narucitelja

Faze gradnje

Prva faza gradnje mega sekcija je ugovorno projektiranje i izrada radioničkih nacrta. Prva proizvodna faza je u brodoobradi gdje se zaprime limovi te se potom režu tako da poprime određene oblike. Zatim se ide u predmontažne hale, gdje se sklapaju manje sekcije odnosno podsekcije, a onda se te sekcije podižu dizalicom od 700 tona te sklapaju u mega blok. Potom ide transport u Fincantieri gdje se ugrađuju odnosno sklapaju u mega kruzer. Baržu vuče jedan remorker, a prilikom isplovljavanja iz Brodosplita pomaže mu još jedan remorker.