Kasne s rekonstrukcijom

Raskid ugovora? HŽ zbog kašnjenja možda mijenja izvođača na relaciji Dugo Selo-Križevci

AUTOR:

OBJAVLJENO:

17.5.2018. u 14:28

AUTOR:

OBJAVLJENO:

17.5.2018. u 14:28

(180206) -- ZHENGZHOU, Feb. 6, 2018 () -- Aerial photo taken on Jan. 31, 2018 shows the impending plank on which Li Yubin and his coworkers sit when overhauling the steel bracket of the Yangliandi Bridge in Sanmenxia of central China's Henan Province. Dangling at a height of over 40 meters, Li Yubin's work is to examine and repair the steel bracket of the bridge every day. Yangliandi Bridge is the highest bridge along the Lianyungang-Lanzhou Railway, which is China's east-west railway artery., Image: 362408777, License: Rights-managed, Restrictions: WORLD RIGHTS excluding China - Fee Payable Upon Reproduction - For queries contact Avalon.red - sales@avalon.red London: +44 (0) 20 7421 6000 Los Angeles: +1 (310) 822 0419 Madrid: +34 91 533 4289, Model Release: no, Credit line: Profimedia, UPPA News
Profimedia, UPPA News

Ilustracija

HŽ Infrastruktura mogla bi promijeniti izvođača radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo - Križevci ako postojeći ne ubrza radove, odnosno ako ne pokaže namjeru da misli završiti dogovoreni posao, izvijestili su danas iz HŽ Infrastrukture.  

- Ukoliko izvođač radova i nakon zamjene podizvođača, Hidroelektre Niskogradnje, nastavi s dosadašnjim dinamikom izvođenja radova, pokazao bi da nema ozbiljnu namjeru dovršiti što bi konačno bila osnova za raskid ugovora - odgovorili su iz HŽ Infrastrukture na upit Hine hoće li ta tvrtka, zbog kašnjenja radova, otkazati ugovor sa izvođačima na pruzi Dugo Selo - Križevci.

Poručili su i da je izvođač radova na projektu Dugo Selo – Križevci, domaći konzorcij ponuditelja u kojem su DIV, Zagreb-Montaža i Dalekovod, u proteklom razdoblju više puta upozoravan na problematiku kašnjenja radova i neispunjenje planirane dinamike.

Navode i da su ugovorom o građenju definirani i uvjeti njegova raskida te da je jedan od uvjeta za raskid i ne pokazivanje jasne namjere za nastavak, odnosno dovršetak radova.

- Obzirom na veličinu gradilišta i dijelova građevina koji se istovremeno izvode i koji imaju pojedinačnu dinamiku razrađenu u vremenskom planu, nemoguće je jednoznačno reći o kolikom je kašnjenju riječ. Ugovoreni rok izvođenja radova je veljača 2020. te izvođač, ako želi anulirati kašnjenje, radove mora nastaviti sa znatno pojačanom dinamikom - naglašavaju iz HŽ Infrastrukture.  

Ističe se i kako je vrijednost projekta koji obuhvaća izvedbu i nadzor radova 1,25 milijardi kuna te da se 85 posto te svote financira novcem iz EU fondova, dok se preostalih 15 posto financira nacionalnim sredstvima. Iz HŽ Infrastrukture naglašavaju i da se povlačenje EU sredstava treba pravdati stvarno izvedenim radovima, ali i da se vrijeme u kojem je moguće pravdati te troškove veže uz Operativni program u sklopu kojeg je taj projekt odobren, odnosno u ovom slučaju uz Operativni program Kohezija i konkurentnost do 2023.

Radovi na ovoj željezničkoj trasi započeli su u srpnju 2016., a ugovor o izvođenju radova HŽ infrastruktura potpisala je s domaćim konzorcijem ponuditelja u kojem su DIV, Zagreb-Montaža i Dalekovod. Ugovor o nadzoru sklopljen je sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Investinženjering i SGS Adriatica. Zastoj radova nastao je zbog kašnjenja u ispunjenju aktivnosti podizvođača, spomenute tvrtke Hidroelektra Niskogradnja.

Prema ugovoru, investitor ima mogućnost raskida ugovora ako se ne poštuju dogovoreni uvjeti. Pruga je inače u punom pogonu trebala biti u veljači 2020. godine.

Radovi na dionici duljine 38,2 kilometra uključuju rekonstrukciju šest i gradnju sedam novih mostova, 11 nadvožnjaka i jednog podvožnjaka, te 20 kilometara zida za zaštitu od buke. Modernizacijom bi se brzina vlakova trebala podići na 160 kilometara na sat, tako da bi se vožnja od Dugog Sela do Križevaca trebala skratiti za 30 posto.