Čekali dva desetljeća

Radnici poznatog autobusnog prijevoznika ostali bez 4.6 mil. kuna vrijednih otpremnina

AUTOR:

  • Božana Sviličić

OBJAVLJENO:

10.1.2020. u 8:16

AUTOR:

  • Božana Sviličić

OBJAVLJENO:

10.1.2020. u 8:16

Luka Gerlanc / HANZA MEDIA

Najnovijim rješenjem Visokog Trgovačkog suda RH bivši radnici zadarskog autobusnog prijevoznika Croatia Zadar line ostali su bez otpremnina koje čekaju već 19 godina. Držeći da su “nepravodobna” sud im je, naime, odbio potraživanja u ukupnoj visini od 4.616.770,00 kuna, za što pravni zastupnik SSSH Vedran Uranija kaže da je protivno odredbama Stečajnog zakona.

- Presuda je možda pravomoćna, ali nije konačna. U roku od 30 dana ostaje nam mogućnost izvanrednog pravnog lijeka Vrhovnom sudu RH zbog povreda stečajnog zakona. Ovisno o tom rješenju ići ćemo i na Ustavni sud, a u konačnici i Europski sud za ljudska prava u Strasbourgu - izjavio je Uranija.

Bivši radnici jedne od nekad najvećih hrvatskih prijevozničkih tvrtki žalili su se Visokom Trgovačkom sudu smatrajući da su tražbina osnovane, iako su sudovi ranije utvrdili da nisu jer su ih prijavili više od tri godine nakon zakonskog roka.

Sud je najprije poništio žalbu 74 bivša radnika jer nije bilo precizirano o kojoj se točno prijavi tražbina radi i o kojim pojedinačnim iznosima, a kada je i to uređeno sud je u svom najnovijem rješenju utvrdio kako su prijave tražbina ranijih zaposlenika - nepravodobne.

Činjenica kako su prije 16 godina bivši predstavnici radnika zakasnili s predajom radničkih potraživanja dvije i pol godine Uranija je ocijenio otežavajućom, ali ne i presudnom okolnosti za ovaj slučaj.

- Bivši i sadašnji stečajni upravitelj naknadno su priznali radnička potraživanja. Riječ je o formalnom propustu rokova za što radnici nisu krivi, nego netko drugi tko ih nije dobro uputio. Vjerujemo da će u konačnici sudovi fleksibilnije sagledati ovaj problem i promijeniti svoju odluku – rekao je pravni zastupnik navodeći kako su ovom slučaju nesumnjivo povrijeđena ljudska prava bivših radnika.

Stečaj nad Croatia Zadar lineom, jednom nekada od najpoznatijih hrvatskih prijevozničkih tvrtki, otvoren je 5. prosinca 2000. godine, a zaključen 25. veljače 2011. godine. Oko 50 milijuna kuna vrijedne imovine ovog nekad poznatog autobusera koja je završila u stečajnoj masi i danas se vode postupci. Od Croatia Zadar Linea u stečaju Grad Benkovac je prošle godine kupio benkovački kolodvor i zemljište za 1,18 milijuna kuna, prenosi Zadarski.hr.

Tijekom pretvorbe CZL je pripao Čazmatransu na ime fiducijarnog duga od 4 milijuna kuna iz 1996. godine. Iz sindikata je najavljena i revizija sporova s Gradom Zadrom i Čazmom u kojima je Croatia Zadar Line izgubila stari autobusni kolodvor na Poluotoku te tvornički krug. Zbog traženja otpremnina dosad su održali niz prosvjeda, a s jednog od zadnjih poslali su poruku i premijeru Andreju Plenkoviću i ministru pravosuđa Draženu Bošnjakoviću zahtijevajući da se "raskrinka pravosudna hobotnica jer je nedopustivo to što se događa na Trgovačkom sudu u Zadru, na kojemu nije spašena nijedna tvrtka".