Poslovni rezultati

Pucar: 'Ostvarili smo rezultat na koji svi zajedno moramo biti ponosni'

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

27.7.2020. u 8:16

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

27.7.2020. u 8:16

Zagreb, 200417. Marin Pucar, novi predsjednik uprave Podravke.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Neja Markicevic / CROPIX

Marin Pucar, predsjednik uprave Podravke

Rast prihoda od prodaje za pet posto, povećanje neto dobiti za 15,4 posto te rast prodaje vlastitih brendova za 6,2 posto najvažniji su pokazatelji poslovanja koprivničke prehrambene kompanije Podravka u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani.

Transformacija

- Unatoč brojnim negativnim utjecajima na ukupno gospodarstvo uzrokovanim bolešću Covid-19, uspjeli smo brzom transformacijom poslovanja odgovoriti na razne izazove te ostvariti rezultate na koje svi zajedno moramo biti ponosni - ocijenio je u osvrtu na poslovne rezultate u prvom ovogodišnjem polugodištu predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar, čije je izvješće o poslovanju jučer usvojio i Nadzorni odbor kompanije.

Neto dobit Grupe Podravka za prvo polugodište 2020. iznosila je 161,6 milijuna kuna, što predstavlja rast od 15,4 posto u odnosu na usporedno razdoblje godinu prije.

Ključne strane

Prihodi od prodaje u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani rasli su u oba segmenta poslovanja kompanije, prehrani i farmaceutici. U oba ta područja poslovanja Podravka je u promatranom razdoblju povećala prihode za 105,8 milijuna kuna u odnosu na 2019., dosegnuvši prihod od 2,2 milijarde kuna.

U dijelu poslovanja koji se odnosi na prehranu koprivnička je kompanija u prvom polugodištu povećala prodaju za 70 milijuna kuna, ostvarivši prihod od 1,7 milijardi kuna. Najveći rast u prehrani, u iznosu od 45,2 milijuna kuna, ostvaren je u poslovnom programu kulinarstvo.

U farmaceutskom biznisu Podravka je u prvih šest mjeseci ove godine uprihodila 490,3 milijuna kuna što, u odnosu na isto razdoblje 2019., predstavlja rast od 35 milijuna kuna. Kompanija u ovom dijelu poslovanja bilježi rast prihoda po obje ključne strane poslovanja, i kod receptnih i kod bezreceptnih lijekova.

Budući trendovi

Kad su u pitanju pokazatelji nastupa Podravke na domaćem i stranim tržištima, najveći rast prihoda od prodaje, u iznosu od 68,5 milijuna kuna, koprivnička kompanija bilježi u Adria regiji, potom u regiji Centralna Europa u iznosu od 30,4 milijuna kuna te u regiji Istočna Europa u iznosu od 5,6 milijuna kuna, dok je, ističe se u priopćenju tvrtke, regija Zapadna Europa i prekooceanske zemlje ostvarila 3,6 milijuna kuna rasta prihoda od prodaje u odnosu na prethodnu godinu.

Kao glavne negativne utjecaje odraza epidemije koronavirusa na poslovanje u prvom polugodištu ove godine, u Podravci navode rast cijena sirovina i ambalaže, rast cijena usluga prijevoza, otežane uvjete isporuke proizvoda i utjecaj tečajnih razlika.

- Kada je riječ o procjeni utjecaja budućih trendova na cjelokupno poslovanje Grupe Podravka u 2020. godini, u ovome trenutku vrlo teško je procijeniti s obzirom na nepoznanicu razvoja situacije proglašene pandemije. U svakom slučaju, kompanija će biti spremna odgovoriti na razne izazove koji je moguće očekuju u narednom razdoblju - poručuju iz koprivničke kompanije.