Konkurentski planovi

Prijatelji ostaju na Netflixu, a platformu je to koštalo skoro 100 milijuna dolara

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

10.12.2018. u 12:15

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

10.12.2018. u 12:15

, Image: 159513985, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Netflix na tabletu, ilustracija

Planetarno popularna serija Prijatelji cijelu 2019. godinu nastavit će biti dostupna na platformi Netflix, objavili su svjetski mediji. Taj je dogovor Netflix koštao između 80 i 100 milijuna dolara, kako su izvijestili Hollywood Reporter i New York Times.

Ipak, iako će Netflixovi pretplatnici moći nastaviti pratiti svih 10 sezona Prijatelja, dogovor između te platforme i WarnerMedie u čijem je serija vlasništvu, nije ekskluzivan.

To znači da WarnerMedia može zarađivati od ''iznajmljivanja'' Prijatelja drugim platformama, dok paralelno priprema pokretanje vlastite usluge za online pregled video sadržaja, piše CNN Business.

Cijeli je slučaj pokrenuo i znatno šire pitanje o tome što će se dogoditi kada Netflixovi konkurenti, čiji sadržaj sada živi na ovoj platformi, i sami pokrenu svoje online usluge. Hoće li tada svoje originalne serije povući s Netflixa te ih ekskluzivno prikazivati samo na svojim platformama?

Primjerice, WarnerMedia ima još dva asa u rukavu poput Gilmoricea i Zapadnog krila, dok Disney u svom vlasništvu ima svjetsku uspješnicu Uvod u anatomiju. Obje su kompanije, naime, najavile pokretanje vlastitih streaming usluga u idućoj godini.

Ipak, iako se konkurencija polako približava Netflixu, najveća svjetska platforma je „još uvijek u tolikoj prednosti da nije vjerojatno da će u skorije vrijeme izgubiti svoju dominaciju”, komentirala je za CNN Business Jill Rosengard Hill, izvršna potpredsjednica u kompaniji za medijska istraživanja Magid.

Dva su razloga zašto konkurentima nije u interesu povući svoje sadržaje s Netflixa. Prije svega, Netflix im omogućava ogroman doseg s više od 137 milijuna pretplatnika u svijetu. Osim toga, ovi studiji još uvijek zarađuju milijune dolara licenciranjem svojih sadržaja Netflixu.

Imati mnogo raznovrsnog sadržaja ključno je, međutim jedna serija nije presudna, smatra Rich Greenfield, medijski analitičar za BTIG.

- Ja bih, zapravo, preokrenuo stvar i upitao: 'Želi li Warner Bros. seriju poput Prijatelja, koja sada doseže desetke milijuna ljudi i generira značajan profit, povući sebi i tako zarađivati puno manje i dopirati do jako malo ljudi?' - dodao je Greenfield.

Dodatno, prenosi CNN Business, Netflix se pripremio za nadolazeću konkurenciju te je ove godine potrošio osam milijardi dolara na produkciju svog sadržaja. Pritom su za kreiranje originalnog programa angažirali i velike igrače među kojima je producent hit serije Glee, Ryan Murphy te Shonda Rhimes iza koje su serije poput Uvoda u anatomiju i Kako se izvući s ubojstvom.