Mulberry u problemima

Potonule dionice proizvođača luksuznih torbica, House of Fraser duguje im milijune

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

20.8.2018. u 15:45

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

20.8.2018. u 15:45

A model presents a creation from the Mulberry Spring/Summer 2013 collection at London Fashion Week September 18, 2012. REUTERS/Suzanne Plunkett (BRITAIN - Tags: FASHION) - GM1E89I1GRW01
Suzanne Plunkett / REUTERS

Ilustracija: Mulberry torbica

Dionice luksuznog brenda Mulberry pale su za 30 posto nakon njihove objave o gubitku tri milijuna funti za pokrivanje troškova koje su uzrokovali problemi britanskog House of Frasera, piše BBC.

Naime, Mulberry u robnim kućama House of Fraser ima 21 trgovinu, u kojima je zaposleno 88 osoba. Kao što smo već pisali, taj lanac robnih kuća našao se u velikim dugovima koji su ih prisilili da zaustave poslovanje na niz lokacija, što je utjecalo i na neke brendove, poput Mulberryja, koji su se kod njih prodavali. Osim toga, House of Fraser proizvođaču luksuznih torbica duguje otprilike 2,4 milijuna funti.

Budući da je vlasnik premierligaša Newcastle Uniteda Mike Ashley prije deset dana kupio House of Fraser, Mulberry i ostali kreditori britanskog trgovačkog lanca nadali su se isplati dugova od ukupno 484 milijuna funti. No, novi je vlasnik odlučio da neće platiti dugove kreditorima brenda budući da je do njih došlo prije njegova preuzimanja trgovačkog lanca. Tako su se, uz Mulberry, u financijskom gubitku našli i Giorgio Armani (kojem House of Fraser duguje 1,6 milijuna funti), Gucci, Prada i mnogi drugi.

Uz to, iz Mulberryja su upozorili da bi njihov godišnji profit mogao biti “materijalno smanjen” ako se tržište u Ujedinjenom Kraljevstvu ne promijeni do kraja godine. Točnije, već je zabilježen pad prodaje torbica ovog brenda budući da bogati turisti više vole Pariz i Milan od Londona, dok taj brend ostvaruje više od 70 posto svojih prihoda upravo u UK.

U posljednjoj financijskoj godini kompanija je prijavila 6,9 milijuna funti profita prije oporezivanja, što je bio pad od 600 tisuća funti u odnosu na profit od godine ranije. Ipak, to je opravdano širenjem poslovanja na tržišta Južne Koreje, Kine, Hong Konga, Tajvana i Japana gdje Mulberry pokušava zaraditi na rastu broja azijskih potrošača koji pripadaju srednjoj klasi.