Promet kamiona u Sloveniji

Postignut dogovor nakon dva mjeseca: 'Ovo je za domaće prijevoznike veliko olakšanje'

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

26.7.2019. u 16:15

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

26.7.2019. u 16:15

Gospic, 270514.
Zbog radova na prometnicama za sav promet su bile zatvorene ili se njima otezano prometovalo sve prometnice na koridoru sjever - jug: autocesta A1, drzavna cesta D1 i drzavna cesta D50.
Na fotografiji: Kamioni na drzavnoj cesti D1 za osobna vozila kod Korenice.
Foto: Robert Fajt / CROPIX
Robert Fajt / CROPIX

Kamioni, ilustracija

Nakon dva mjeseca pregovora postignut je kompromis o modelu prometovanja teretnih vozila preko graničnih prijelaza sa Slovenijom. Novi režim će se početi primjenjivati od 1. kolovoza i znatno će olakšati poslovanje domaćim prijevoznicima, posebice u dalmatinskim županijama.

Odlučeno je da će granične prijelaze Rupa i Pasjak moći koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona registrirana isključivo u Istarskoj, Primorsko-goranskoj, Ličko-senjskoj te u dalmatinskim županijama - Zadarskoj, Šibensko-kninskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj.

Granični prijelaz Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće moći će koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona registrirana isključivo u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji, a Lupinjak i Razvor ona registrirana u Krapinsko-zagorskoj županiji.

- Nakon dugih pregovora došli smo do prijelaznog rješenja za ljeto, a onda nastavljamo razgovore da se odnosi do kraja urede. Ovo jako puno znači svim našim prijevoznicima, a posebno onima u Zadarskoj i Šibenskoj-kninskoj županiji koji u ovim mjesecima izvoze velike količine ribe - istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj koja je u pregovorima sudjelovala od samih početaka, kao članica mješovite radne komisije.

Naglašava kako je intencija ministarstava obje države bila na tome da se većina teretnog prometa prebaci na autoceste, zbog sigurnosti.

- No, pokazalo se da je to našim južnim županijama iznimno velik trošak. Primjerice, tvrtka koja posjeduje deset kamiona bi godišnje imala 9 milijuna kuna ekstra troškova zbog dužih ruta. Zato smo morali pronaći kompromisno rješenje i ubuduće ćemo raditi na tome da teretni promet bude što sigurniji, ali ne nauštrb opstanka naših poduzetnika - poručila je Čagalj.

Podsjećamo, Slovenija je početkom lipnja uvela ograničenja tranzitnog teretnog prometa vozilima iznad 7,5 tona najveće dopuštene mase na nekim od svojih najvažnijih prometnica i graničnih prijelaza. To je hrvatskim prijevoznicima iz Dalmacije, Podravine i Slavonije donijelo ozbiljno povećanje troškova kroz gorivo i cestarine.