Sektor osiguranja

Porasle bruto premije osiguravateljskih kuća: vodeće je Croatia osiguranje

Najzastupljenije neživotno osiguranje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila
Zgrada Croatia osiguranja
 Goran Šebelić / CROPIX
Najzastupljenije neživotno osiguranje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila

Ukupna zaračunata bruto premija 21 hrvatskoga društva za osiguranje krajem travnja iznosila je 3,6 milijardi kuna, što je 9,3 posto više u odnosu na isti mjesec prošle godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

U skupini neživotnih osiguranja, koja čine 68,02 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u travnju u odnosu na isti mjesec lani porasla je za 8,3 posto, na 2,48 milijardi kuna.

U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija bilježi rast za 11,46 posto, na 1,16 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem travnja u iznosu od 716,95 milijuna kuna ili 8,3 posto višom u odnosu na isti lanjski mjesec. U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s iznosom premije od gotovo 676,4 milijuna kuna. Taj je iznos premije za 7,9 posto viši nego u travnju 2017. godine, a u prva četiri ovogodišnja mjeseca sklopljeno je ukupno 705.163 polica obveznog autoosiguranja, odnosno 46.554 polica ili 7,07 posto više nego u istom razdoblju lani.

U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem travnja u iznosu od 907,16 milijuna kuna, što je za 24,09 posto više u odnosu na premiju iz travnja prošle godine.

U travnju je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 33,70 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 1,2 milijarde kuna. Drugi je Allianz s 440,7 milijuna kuna premije, odnosno s tržišnim udjelom od 12,08 posto, dok je na trećem mjestu Euroherc s 332,18 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,11 posto.

Croatia osiguranje je zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 37,04 posto, uz premiju od 919,2 milijuna kuna, a na prvom je mjestu i u segmentu životnih osiguranja s udjelom od 26,59 posto i premijom od 310,1 milijun kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
05. srpanj 2025 21:46