Upola niži prihodi

Popularni lanac trgovina odjećom zaključio tromjesečje s velikim gubitkom

AUTOR:

  • Novac.hr,
  • Hina

OBJAVLJENO:

26.6.2020. u 11:32

AUTOR:

  • Novac.hr,
  • Hina

OBJAVLJENO:

26.6.2020. u 11:32

Zagreb, 140314.
Arena Centar, Laniste.
Otvaranje nove i najvece trgovine odjece i kozmetike H&M u Hrvatskoj.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / CROPIX

Ilustracija

Švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M) izvijestio je u petak da je zbog pandemije koronavirusa drugo fiskalno tromjesečje zaključio s velikim neto gubitkom i upola nižim prihodima.

U tromjesečnom razdoblju zaključno sa svibnjem kompanija je poslovala s neto gubitkom od 4,99 milijardi švedskih kruna (534 milijuna dolara).

U istom prošlogodišnjem razdoblju H&M je zabilježio neto dobit od 4,5 milijardi kruna.

„Više od oko 80 posto naših prodavaonica bilo je zatvoreno u drugom tromjesečju, a na tržištima na kojima su bile otvorene potražnja je znatno umanjena“, objašnjava izvršna direktorica kompanije Helena Helmersson.

Iskazani u lokalnim valutama, prihodi su prepolovljeni, na 28,6 milijardi kruna.

Na vodećim tržištima prodaja je znatno pala, a najviše u SAD-u, za 71 posto. Slijedi Njemačka sa 42-postotnim padom, te Kina gdje je prodaja smanjena 28 posto.

Svijetla točka bila je internetska prodaja koja je poskočila gotovo za trećinu, mjereno u lokalnim valutama. U grupi navode da je u promatranom razdoblju bilo otvoreno 48 internetskih trgovina, od ukupno 51.

„Jasno je da će nagle promjene u ponašanju kupaca uzrokovane pandemijom dodatno ubrzati digitalizaciju maloprodaje odjeće“, konstatira Helmersson.

Pad prodaje nastavljen je i u lipnju, izvijestili su iz H&M-a, dodajući da je do 24. lipnja prodaja mjerena lokalnim valutama pala za četvrtinu.

Navode da je još uvijek zatvoreno 350 njihovih trgovina.

Ukupno je H&M na kraju svibnja imao 5.058 prodajnih mjesta na 74 tržišta diljem svijeta, uključujući franšize.