Poslovni rezultati

Pao prihod Hrvatskih autocesta za više od 70 posto: 'To nije samo u Hrvatskoj nego i u EU'

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

22.4.2020. u 13:14

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

22.4.2020. u 13:14

Nadin, 010420.
Reportaza sa autoceste A1 Zagreb Split u vrijeme ogranicnog kretanja zbog koronavirusa.
Na fotografiji: A1 kod Nadina.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
CROPIX

Hrvatske autoceste bilježe znatan pad prometa, a time i prihoda od cestarine - i više od 70 posto, ovisno o promatranom vremenu, s tim da je za HAC "službeni početak izvanrednog stanja" bio 13. ožujka.

Da nije pandemije, sada bi, primjerice, A1, Dalmatina, trebala osjećati zahuktavanje turističke sezone, no, kao i druge autoceste u Hrvatskoj, broji samo malobrojna vozila. Odlukom Nacionalnog stožera sada je kretanje bez propusnica omogućeno unutar županija, pa se može očekivati da će popuštanje mjere kretanja bez propusnice unutar županije bar donekle vratiti vozila na autoceste i naplatne kućice, piše Glas Slavonije.

"Ukupno gledajući od početka godine do sada, promet i naplaćena cestarina manji su oko 22 posto u odnosu prema istom razdoblju 2019. godine. Promet u ožujku manji je 38, a naplaćena cestarina 35 posto u odnosu prema ožujku 2019. godine", uspoređuju u Hrvatskim autocestama ožujak bez zaraze koronavirusom i s njim. Najveći pad zabilježen je u dosadašnjim danima travnja, drugog mjeseca pod mjerama Nacionalnog stožera - prema prvim podatcima HAC-a za tekući mjesec, promet je na autocestama manji čak 75, a naplaćena cestarina 71 posto.

Dugopolje, 010420.
Reportaza sa autoceste A1 Zagreb Split u vrijeme ogranicnog kretanja zbog koronavirusa.
Na fotografiji: naplatna postaja Dugopolje.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Naplatna postaja Dugopolje

 

U odnosu prema navedenim velikim postotcima pada prometa i prihoda, autocesta A5, Slavonika, koja je još uvijek u nepotpunom profilu, bilježi u određenim razdobljima relativno mali pad brojki - ukupno ostvareni promet od početka godine do sada na A5 iznosi 194.367 vozila i manji je 19,6 % u odnosu prema istom razdoblju 2019., a naplaćena cestarina u ovom je razdoblju 14,2 milijuna kuna i manja je 19,8 posto u odnosu prema lani, a što samo potvrđuje da A5, Beli Manastir - Osijek - Svilaj, ni u uvjetima normalnog funkcioniranja nema znatniji promet. Veljača je čak na A5 zabilježila manji rast - neposredno u vrijeme prije proglašenja mjera epidemije, promet je na Slavonici u tom mjesecu veći devet, a naplaćena cestarina 10,5 posto u odnosu prema veljači 2019.

Jasenice, 010420.
Reportaza sa autoceste A1 Zagreb Split u vrijeme ogranicnog kretanja zbog koronavirusa.
Na fotografiji: Maslenicki most.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

A1 Zagreb Split

 

"Podaci za ožujak 2020. na A5 pokazuju pad prometa za 32,7 i pad naplate za 31,5 posto u odnosu prema ožujku 2019. Znatan pad prometa i naplaćene cestarine bilježimo na A5 u travnju. Dosad pad prometa na A5 iznosi 72, a pad naplate 69,6 posto", dodaju u HAC-u.

Pandemija nije ispraznila samo autoceste u Hrvatskoj nego i u cijeloj Europi one plaćaju danak koronakrizi. U Hrvatskim autocestama navode primjer Austrije, gdje je promet pao 80 %, a na onima u Velikoj Britaniji on se sveo na promet iz 1955. godine.