Neće profitirati

Novo kraljevsko vjenčanje: zabava za mase bez koristi za britansko gospodarstvo

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

18.5.2018. u 16:51

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

18.5.2018. u 16:51

Royal wedding excitement has reached fever pitch with just a day to go until Meghan Markle and Prince Harry get married. Fans turn up in Windsor and stake out the best spots where they want miss any of the action., Image: 372145788, License: Rights-managed, Restrictions: WORLDWIDE RIGHTS AVAILABLE. End users shall not licence, sell, transmit, or otherwise distribute any photographs represented by eyevine, to any third party., Model Release: no, Credit line: Profimedia, Eyevine
Profimedia, Eyevine

Uzbuđenje oko kraljevskog vjenčanja ovih dana doseže vrhunac

Kraljevsko će vjenčanje biti snažan vjetar u leđa engleskoj ekonomiji. Ako je suditi po naslovima u tabloidima, to je činjenica, a Kraljevina bi na ovome slavlju mogla zaraditi stotine milijuna funti.

No je li to uistinu tako?

Iako će se u maloprodaji sigurno primijetiti porast kupovine prigodnih suvenira te veća konzumacija hrane i pića, prema CNN-u, kraljevska vjenčanja u prošlosti nisu donijela značajnu korist kompanijama, a još manje nacionalnoj ekonomiji.

- Treba uzeti u obzir i da bi dio maloprodajnih izdataka vezanih uz vjenčanje, mogao biti samo preusmjeren s potrošnje u drugim trgovačkim sektorima - rekao je Howard Archer, glavni ekonomski savjetnik u EY ITEM Clubu, britanskoj nevladinoj agenciji za ekonomsko prognoziranje.

Nadalje, službene nacionalne statistike, kako je prenio CNN, pokazuju da posljednje veliko vjenčanje u kraljevskoj obitelji, ono između princa Williama i Kate Middleton u travnju 2011. godine, nije doprinijelo primjetnom rastu britanskog gospodarstva.

Prema analizi konzultantske kompanije PwC, njihovo je vjenčanje generiralo otprilike 107 milijuna funti dodatne potrošnje, što je dobro za trgovce, ali ne čini niti četiri posto potrošnje u Ujedinjenom Kraljevstvu na Crni petak, najveći shopping ''praznik'' u godini.

Osim toga, iako je potrošnja Britanaca u travnju 2011. porasla, već je sljedećeg mjeseca pala.

Također, statistike pokazuju da tada nije bilo značajnog porasta u broju turista niti u tome koliko su trošili, a slični se rezultati očekuju i sada. Naime, uoči vjenčanja Meghan Markle i princa Harryja nije došlo do porasta u bukiranju letova prema UK.

Iako bi britanskoj ekonomiji, s obzirom na brojna otvorena pitanja vezana uz Brexit, dobro došao vjetar u leđa, čini se kako kraljevsko vjenčanje to neće biti.