Rani buking

Nijemci još važu: Za razliku od prošlih godina, ne boje se da će ostati bez kreveta

Interes je i dalje velik, no rezervacije u studenom bile su blago ispod razine prošle godine
Ilustracija; Advent u Splitu
 Zvonimir Barišin / CROPIX

Rani buking ove godine iz Njemačke nije više tako uranjen kao što je bio proteklih godina. Nijemci su potegnuli ručnu i čekaju najpovoljnije ponude. Više se ne boje kao prije dvije-tri godine da će doći proljeće, a da neće pronaći smještaj u Hrvatskoj ili da će im biti preskup.

Znaju da sada tako neće biti jer se Turska definitivno vratila na scenu, kao i destinacije sjeverne Afrike. Godina koja slijedi, pa tako i nekoliko sljedećih, pokazat će je li se hrvatski turizam uspio pozicionirati u odnosu na konkurenciju ili su izvrsne brojke iz posljednje tri godine bile samo sreća zbog tuđe nesreće.

I dalje traženi

Najveći njemački organizatori putovanja još nisu izašli s konkretnim postocima prodaje aranžmana za Hrvatsku, ali tvrde da je i dalje jako tražena te da bilježe čak porast bukinga. Doduše, još se radi o malim brojkama jer pravi buking za ljeto 2019. počinje u siječnju.

- Većina njemačkih putnika, u pravilu, planira dulji godišnji odmor nego prije dvije ili tri godine. I upravo zbog toga što su zemlje Mediterana jako tražene, žele što prije rezervirati svoj omiljeni hotel. Turska i Egipat ponovno rastu, a potražnja za Hrvatskom ostaje jako visoka. Na rezervaciju smještaja u Hrvatskoj uvelike utječe činjenica da je Hrvatska osvojila srebro na Svjetskom nogometnom prvenstvu ove godine - objašnjava nam Luca Picone Chiodo, FTI-ev voditelj destinacija sjeveroistočne Europe. Dodaje da je baš zbog toga buking za Hrvatsku dobro počeo, ali glavnina rezervacija očekuje se tek sredinom siječnja. - Zbog velike potražnje cijena za Hrvatsku povećane su tri do pet posto - zaključuje Chiodo.

I u TUI-ju kažu da Hrvatska bilježi dobar porast prometa. - Turizam u Hrvatskoj u posljednjih se nekoliko godina dobro razvija. TUI ovdje bilježi kontinuiran rast i u Hrvatskoj vidi veliki potencijal. Hrvatska je njemačkim gostima omiljena zemlja i u TUI-ju jedna od top 10 destinacija - odgovaraju nam iz te tvrtke. Ističu da je Hrvatska skuplja od Bugarske i Turske te da se može uspoređivati s Italijom i Grčkom.

Vraćanje destinacija

Od siječnja do kraja studenog s tržišta Njemačke zabilježeno je 2,87 milijuna turističkih dolazaka te 21,1 milijun noćenja. To znači da u Hrvatsku iz te zemlje dolazi najviše turista, oko 20 posto ukupnog broja. Najviše ih je u Istri, čak 42 posto. Druga omiljena regija im je Kvarner, na kojem ljetuje 23 posto svih njemačkih turista koji dođu u Hrvatsku, a treće mjesto dijele regije Zadra i Splita.

- Glavne značajke za sezonu 2019. su nastavak vraćanja destinacija sjeverne Afrike, poglavito Egipta i Tunisa, te Turske. Te su destinacije već u 2018. vratile velik dio izgubljenih putnika iz prethodnih godina, a njemački turoperatori za sljedeću su sezonu zakupili više kapaciteta i uložili dodatne napore kako bi tržištu ponudili odgovarajući proizvod. U tome prednjači Turska. Agencijski buking u agencijama za studeni bio je lagano ispod razine istog mjeseca 2017., a vidljiv je i nastavak smanjivanja potražnje za Španjolskom i Italijom. Od njemačkih turoperatora dobiva se informacija da je prodaja za Hrvatsku na razini prošle godine. Za konkretnije prognoze valja svakako pričekati siječanj, kada će volumen prometa biti veći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 06:00