Niskobudžetni letovi

Nakon kontroverzne odredbe o prtljazi, Ryanair u problemima na koje nije računao

Od početka godine, unošenje ruksaka u kabinu naplaćuje se 5 funti (42 kune)
Ryanairov avion u Zračnoj luci Zadar
 Jure Mišković / Hanza Media

Kontroverzna odredba o prtljazi koju smijete ponijeti u Ryanair zrakoplov mogla bi biti promijenjena. Naime, kako za svaku torbu koju žele ponijeti u kabinu putnici moraju platiti pet funti (oko 42 kune), većina se odlučuje za ostavljanje prtljage na traci i spremanje torbi u teretni dio. Tada torbe trebaju proći kontrolu, a time se stvaraju neviđene gužve na kontrolnim trakama, piše Guardian.

Izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary naglasio je da je povećana protočnost i brzina polijetanja, ali gužve prije polaska bi ih mogle natjerati na reviziju odredbe.

- Na nekim letovima moramo spremiti 100 do 120 torbi u teretni dio jer putnici žele izbjeći plaćanje naknade, a to nam stvara probleme na koje, moram priznati, nismo računali – rekao je O’Leary.

Nova odredba na snazi je od početka godine, a putnicima se nikako nije dopala. Prema njoj, u kabinu mogu samo male torbe (maksimalnih dimenzija 35cm x 20cm x 20 cm), što znači da ne možete imati svoj omiljeni ruksak uz sebe, osim ako to ne platite. The Telegraph je pisao kako to putnicima stvara tri problema: prvo, svoju će prtljagu čekati duže nego da su je jednostavno ponijeli u ruci, drugo veća je vjerojatnost da im se stvari oštete ili izgube tijekom transporta, i treće – riječ je jednostavno o neugodnosti, posebno ako se na vrijeme ne pripremite i budete primoran provesti let bez omiljenih stvari.

Zaradili 1,45 milijardi eura

Ryanair je jučer objavio i financijsko izvješće za godinu 2017./2018., razdoblje koje su zaključili s 10 posto većom neto dobiti, točnije neto dobit im je bila 1,45 milijardi eura.

Oslonac im je bilo 9-postotno povećanje broja putnika, pri čemu u Ryanairu kao tržišta s najvećim rastom ističu Njemačku, Italiju i Španjolsku.

Ryanairova je dobit porasla unatoč "sniženju cijena karata za tri posto u godini koju su obilježili prekomjerni kapaciteti u Europi, oslabivši cjenovno okruženje, te unatoč višim cijenama goriva i oporavku od krize povezane s greškama u sastavljanju rasporeda leta pilota u rujnu 2017.", rekao je izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary.

U Ryanairu predviđaju da će im u tekućoj financijskoj godini dobit nakon oporezivanja pasti na 1,25 do 1,35 milijardi eura zbog porasta cijena kerozina.

"Gorivo će biti najveći razlog rasta troškova u sljedeća 24 mjeseca", rekao je O'Leary.

"Cijene karata obično slijede cijene nafte (pa su tako padale u posljednje tri godine), ali uz odgodu od 12 mjeseci prije no što cijene karata počnu rasti zbog viših cijena nafte. Očekujemo porast cijena karata za devet posto", dodao je.

Paralelno procjenjuju da će broj putnika porasti sedam posto, na 139 milijuna.

Nakon dogovora sa sindikatima Ryanair je postigao sporazume s pilotima u Britaniji i Italiji a još pregovaraju sa sindikatima u drugim glavnim centrima, poput Irske i Španjolske.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 07:12