Veliki korak

Najveća investicija u povijesti Ine: ulažu 4 mlrd. kuna u modernizaciju rafinerije Rijeka

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

12.12.2019. u 18:18

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

12.12.2019. u 18:18

Zagreb, 121219.
Ina, Avenija Vecislava Holjevca 10.
Ina najavila investicije za izgradnju postrojenja za obradu teskih ostataka u Rafineriji nafte Rijeka u iznusu od 4 miljarde kuna.
Na fotografiji: Tomislav Coric, Sandor Fasimon, Joszef Molnar.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
Damir Krajač/Hanza Media / CROPIX

Ina

Nadzorni odbor Ine jučer je dao prethodnu suglasnost za gradnju postrojenja za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka, a Uprava Ine donijela jednoglasnu odluku o ulaganju koje zapravo predstavlja dovršetak modernizacije riječke rafinerije.

- Ovom odlukom Rafinerija nafte Rijeka transformirat će se u modernu europsku rafineriju, a istovremeno će se osigurati da Ina zadrži vodeći položaj na tržištu. Radi se o velikom ulaganju koje će znatno utjecati na poslovanje kompanije u budućnosti - istaknuo je predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon na jučerašnjoj konferenciji za novinare.

Fasimon je predstojeću investiciju nazvao velikim korakom i velikim događajem ne samo za Inu, nego i za Hrvatsku. Otkrio je da će se u riječku rafineriju investirati četiri milijarde kuna.

- Ovo je jedna od najvećih investicija u novijoj povijesti Ine - zaključio je Fasimon.

Odluku kojom će se, prema očekivanju Ine, osigurati budućnost rafinerijskog poslovanja naše najveće kompanije u potpunosti su podržali Vlada Republike Hrvatske i MOL kao dva najveća pojedinačna dioničara.

Zahvaljujući postrojenju za obradu teških ostataka, struktura proizvoda riječke rafinerije poboljšat će se tako da će se povećati udio profitabilnih bijelih proizvoda, to jest motornih goriva. Radovi na novom postrojenju počet će ubrzo, a puštanje u rad planirano je za 2023. godinu.

Ulaganjem u projekt postrojenja za obradu teških ostataka, rekonstrukcijom postojećih postrojenja, novom lukom sa zatvorenim skladištem za naftni koks te većom ukupnom složenošću Rafinerija nafte Rijeka postat će moderna europska rafinerija. Ukupna ulaganja vrijedna su oko četiri milijarde kuna, što predstavlja najveći pojedinačni investicijski projekt u povijesti kompanije u Hrvatskoj.

Predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon istaknuo je kako odluka o postrojenju za obradu teških ostataka u riječkoj rafineriji označava važan korak u provedbi programa kompanije "R&M Novi smjer 2023.", kao i važan trenutak u povijesti kompanije.

Ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić ocijenio je velikim iskorakom Ine odluku o pokretanju projekta modernizacije Rafinerije nafte Rijeka.

- Radi se o jednom od najvećih ulaganja u našem energetskom sektoru i drago mi je da je ono realizirano upravo za vrijeme mandata ove Vlade. Ovom će se investicijom unaprijediti struktura proizvoda iz Rijeke, povećati profitabilnost i unaprijediti konkurentnost Ine u području zaštite okoliša znatnim smanjenjem emisije CO2 i ostalih štetnih plinova - rekao je Ćorić.

Glavni izvršni direktor MOL Grupe i zamjenik predsjednika Nadzornog odbora Ine, József Molnár, izrazio je uvjerenje kako odluka o modernizaciji riječke rafinerije dokazuje posvećenost MOL Grupe Ini. Gradnjom postrojenja za obradu teških ostataka, dodao je Molnár, značajno će se povećati složenost i učinkovitost riječke rafinerije.

- Čvrsto vjerujem da će se konkurentnost Inine djelatnosti Rafinerije i marketing dodatno poboljšati nakon početka rada postrojenja te da će ova investicija imati značajan pozitivan utjecaj na profitabilnost kompanije u budućnosti - ustvrdio je Molnár, pridruživši se ocjeni Sándora Fasimona da je odluka o investiranju u riječku rafineriju razlog za slavlje u Ini.

Ministar Ćorić u sličnom je tonu ocijenio kako je ulaganje od četiri milijarde kuna najljepši božićni poklon za hrvatsku energetiku.

- Nakon najavljene investicije u Rijeku, Ina kao vertikalno ustrojena kompanija nije samo teorija, nego će biti i praksa - istaknuo je ministar Ćorić.

Osvrnuvši se na neriješene suvlasničke odnose u Ini, Ćorić je rekao da najava investicije u Rijeci nema utjecaj na vlasničke odnose u našoj najvećoj kompaniji.

- Investicija u riječku rafineriju je ogroman korak naprijed za Inu, bez obzira na to tko bio vlasnik kompanije - zaključio je ministar Ćorić.

Ocijenio je i kako modernizacija riječke rafinerije ne kasni, iako je priznao da je ona najavljena još 2003. godine.

Odluka o postrojenju za obradu teških ostataka dolazi godinu dana nakon najave programa "INA R&M Novi smjer 2023.", čiji je cilj transformacija Inina rafinerijskog sustava kako bi umjesto gubitaka ostvarivao dobit. Spomenuti program, navode u Ini, uključuje koncentraciju djelatnosti prerade sirove nafte u Hrvatskoj u Rafineriji nafte Rijeka i, dodaju, konverziju Rafinerije nafte Sisak u industrijski centar koji će obuhvaćati proizvodnju bitumena, zatim logističko središte te, potencijalno, proizvodnju maziva i rafineriju biokomponenti. Potonja konverzija sisačke rafinerije, napominju u Ini, odobrena je u ožujku ove godine te se puštanje u pogon sisačkog pogona planira u 2021.

- Uz provođenje svih aktivnosti obuhvaćenih programom "INA R&M Novi smjer 2023.", Ina nakon 2023. očekuje prosječan godišnji rast EBITDA veći od milijardu kuna - najavljuju u našoj najvećoj kompaniji.

Nadzorni odbor Ine jučer je dao prethodnu suglasnost za gradnju postrojenja za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka, a Uprava Ine donijela jednoglasnu odluku o ulaganju koje zapravo predstavlja dovršetak modernizacije riječke rafinerije.

- Ovom odlukom Rafinerija nafte Rijeka transformirat će se u modernu europsku rafineriju, a istovremeno će se osigurati da Ina zadrži vodeći položaj na tržištu. Radi se o velikom ulaganju koje će znatno utjecati na poslovanje kompanije u budućnosti - istaknuo je predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon na konferenciji za novinare.

Fasimon je predstojeću investiciju nazvao velikim korakom i velikim događajem ne samo za Inu, nego i za Hrvatsku. Otkrio je da će se u riječku rafineriju investirati četiri milijarde kuna.

- Ovo je jedna od najvećih investicija u novijoj povijesti Ine - zaključio je Fasimon.

Odluku kojom će se, prema očekivanju Ine, osigurati budućnost rafinerijskog poslovanja naše najveće kompanije u potpunosti su podržali Vlada Republike Hrvatske i MOL kao dva najveća pojedinačna dioničara.

Zahvaljujući postrojenju za obradu teških ostataka, struktura proizvoda riječke rafinerije poboljšat će se tako da će se povećati udio profitabilnih bijelih proizvoda, to jest motornih goriva. Radovi na novom postrojenju počet će ubrzo, a puštanje u rad planirano je za 2023. godinu.

Ulaganjem u projekt postrojenja za obradu teških ostataka, rekonstrukcijom postojećih postrojenja, novom lukom sa zatvorenim skladištem za naftni koks te većom ukupnom složenošću Rafinerija nafte Rijeka postat će moderna europska rafinerija. Ukupna ulaganja vrijedna su oko četiri milijarde kuna, što predstavlja najveći pojedinačni investicijski projekt u povijesti kompanije u Hrvatskoj.

Predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon istaknuo je kako odluka o postrojenju za obradu teških ostataka u riječkoj rafineriji označava važan korak u provedbi programa kompanije "R&M Novi smjer 2023.", kao i važan trenutak u povijesti kompanije.

Ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić ocijenio je velikim iskorakom Ine odluku o pokretanju projekta modernizacije Rafinerije nafte Rijeka.

- Radi se o jednom od najvećih ulaganja u našem energetskom sektoru i drago mi je da je ono realizirano upravo za vrijeme mandata ove Vlade. Ovom će se investicijom unaprijediti struktura proizvoda iz Rijeke, povećati profitabilnost i unaprijediti konkurentnost Ine u području zaštite okoliša znatnim smanjenjem emisije CO2 i ostalih štetnih plinova - rekao je Ćorić.

Glavni izvršni direktor MOL Grupe i zamjenik predsjednika Nadzornog odbora Ine, József Molnár, izrazio je uvjerenje kako odluka o modernizaciji riječke rafinerije dokazuje posvećenost MOL Grupe Ini. Gradnjom postrojenja za obradu teških ostataka, dodao je Molnár, značajno će se povećati složenost i učinkovitost riječke rafinerije.

- Čvrsto vjerujem da će se konkurentnost Inine djelatnosti Rafinerije i marketing dodatno poboljšati nakon početka rada postrojenja te da će ova investicija imati značajan pozitivan utjecaj na profitabilnost kompanije u budućnosti - ustvrdio je Molnár, pridruživši se ocjeni Sándora Fasimona da je odluka o investiranju u riječku rafineriju razlog za slavlje u Ini.

Ministar Ćorić u sličnom je tonu ocijenio kako je ulaganje od četiri milijarde kuna najljepši božićni poklon za hrvatsku energetiku.

- Nakon najavljene investicije u Rijeku, Ina kao vertikalno ustrojena kompanija nije samo teorija, nego će biti i praksa - istaknuo je ministar Ćorić.

Osvrnuvši se na neriješene suvlasničke odnose u Ini, Ćorić je rekao da najava investicije u Rijeci nema utjecaj na vlasničke odnose u našoj najvećoj kompaniji.

- Investicija u riječku rafineriju je ogroman korak naprijed za Inu, bez obzira na to tko bio vlasnik kompanije - zaključio je ministar Ćorić.

Ocijenio je i kako modernizacija riječke rafinerije ne kasni, iako je priznao da je ona najavljena još 2003. godine.

Odluka o postrojenju za obradu teških ostataka dolazi godinu dana nakon najave programa "INA R&M Novi smjer 2023.", čiji je cilj transformacija Inina rafinerijskog sustava kako bi umjesto gubitaka ostvarivao dobit. Spomenuti program, navode u Ini, uključuje koncentraciju djelatnosti prerade sirove nafte u Hrvatskoj u Rafineriji nafte Rijeka i, dodaju, konverziju Rafinerije nafte Sisak u industrijski centar koji će obuhvaćati proizvodnju bitumena, zatim logističko središte te, potencijalno, proizvodnju maziva i rafineriju biokomponenti. Potonja konverzija sisačke rafinerije, napominju u Ini, odobrena je u ožujku ove godine te se puštanje u pogon sisačkog pogona planira u 2021.

- Uz provođenje svih aktivnosti obuhvaćenih programom "INA R&M Novi smjer 2023.", Ina nakon 2023. očekuje prosječan godišnji rast EBITDA veći od milijardu kuna - najavljuju u našoj najvećoj kompaniji.