Pruga zvana čežnja

Konačno se otvara pruga izgrađena prije 2 godine: 'Sve kasni zbog brojnih nepravilnosti'

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

13.11.2019. u 16:41

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

13.11.2019. u 16:41

Koprivnica, 201114.
Obilazak radova na obnovi pruzne dionice Koprivnica -Botovo- drzavna granica s Madjarskom. Dionica se nalazi na koridoru RH2, hrvatskom dijelu mediteranskog koridora TEN-T mreze koja povezuje Luku Rijeka preko Zagreba i Koprivnice s Madjarskom te je od iznimne gospodarske vaznosti za Hrvatsku. Foto: Ivan Brkic / Glas Podravine / CROPIX
Ivan Brkić / CROPIX/Glas Podravine

Ilustracija

Nakon što su više od 20 godina trajala nastojanja da se putovanje željeznicom od Bjelovara do Zagreba skrati s dva na lakše podnošljivih sat vremena, Bjelovarčani su naišli na nove probleme. Naime, iako je dionica između Svetog Ivana Žabna i Gradeca konačno izgrađena, njeno se otvaranje oteže već dvije godine.

Riječ je o prvoj pruzi koja se u Hrvatskoj izgradila nakon pola stoljeća, a to nam je pošlo za rukom uz pomoć 200 milijuna kuna iz Europske unije. Pruga duga 12 kilometara koja se umjesto za Križevce, u Svetom Ivanu Žabnu odvaja za bliži Gradec, 80 kilometara dug put skraćuje za gotovo cijeli sat. No, sve se neočekivano otegnulo te je vlak na tri nova stajališta uzaludno čekati.

Otvaranje dionice prvi je put odgođeno lani u prosincu, a drugi put prije dva mjeseca. Ipak, HŽ infrastruktura za HRT je kazala kako novi red vožnje kreće 15. prosinca te da sve kasni zbog brojnih nepravilnosti u izvođenju radova i naknadnih otklanjanja, no sada je, kako tvrde, sve spremno.

- Iz Bjelovara prema Zagrebu ići će pet linija dnevno, dok će iz Zagreba za Bjelovar voziti sedam linija – najavio je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz, a Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, dodao je kako bi u budućnosti trebalo biti više linija.

- Upravo zbog remonta na glavnoj pruzi nije moguće u ovom trenutku postaviti više linija – objasnio je Petrović. Uz to, remont na dionici Vrbovec – Dugo Selo produljit će vožnju tim dijelom s 50 na 75 minuta.

- Želimo subvencionirati dio putnika na tom dijelu u 2020. te će to biti predloženo u županijskom proračunu - rekao je Damir Bajs, bjelovarsko-bilogorski župan.