Uspjeh susjeda

Jedna od najvećih logističkih tvrtki otvorila podružnicu u luci Koper

AUTOR:

OBJAVLJENO:

14.10.2019. u 16:42

AUTOR:

OBJAVLJENO:

14.10.2019. u 16:42

Kopar, 310112.
Luka Koper najjaca je Jadranska luka za transport automobila. Na terminalu za automobile radi posebno obucena grupa vozaca zaduzenih za iskrcaj automobila koji se smjestaju na ogradjena i osvjetljena parkiralista osigurana sustavom kamera. Postoji i garaza za prihvat automobila te dva zeljeznicka kolosijeka. Na slici: iskrcaj automobila s kamiona.
Foto: Tea Cimas / Cropix
Tea Cimaš / CROPIX

“Ovo nije igra na sreću, Koper je izabran za naša vrata u Europu na temelju iskustva koje imamo ovdje”, rekao je predstavnik japanske tvrtke Yusen Logistics. Riječ je o jednoj od najvećih svjetskih logističkih kompanija koja je otvorila ured u slovenskoj luci Koper. I to još u kolovozu ove godine. A prošlog je petka, prenose slovenski mediji, taj ured prerastao u podružnicu ove globalne kompanije.

Interes japanske tvrtke za luku na sjeveru Jadrana ne bi trebao nikoga iznenaditi, osim možda hrvatske luke. Naime, EU i Japan su sklopili sporazum o slobodnoj trgovini koji je stupio na snagu 1. veljače ove godine. A zašto baš Koper, a ne, primjerice, Rijeka? Koper se još 2015. godine, predstavio u Tokiju i ponudio svoje usluge japanskom izvozu. A nakon toga su Japanci napravili studiju koja je istaknula prednosti Kopra. Pa je više nego razumljivo da su se okrenuli Kopru kad su birali svoju bazu na sjeveru Jadrana. Ali, to samo po sebi ne bi bilo dovoljno. Evo kako je Yusen Logistics objasnio zašto Koper: “Luka Koper pretovaruje najviše tereta od svih triju sjevernojadranskih luka (Rijeka, Trst), volumen pretovara kontejnera je u proteklih deset godina porastao za 180%, a iz luke svaki dan polaze 62 vlaka”.

Kopersku je podružnicu osnovala Yusen Logistics Hungary KFT, koja je tvrtka kći japanske korporacije. A mađarska kompanija djeluje u budimpeštanskom BILK (Intermodalni logistički centar) terminalu te u zračnim lukama u Budimpešti i Beču. I surađuje s lukom Koper već više od dvije godine i zadovoljna je uslugama. Pa se čini da dolazi do povijesnog obrata: Mađarska više nije zainteresirana za izlazak na more preko luke Rijeka nego preko Kopra. Nije nevažna ni činjenica da je Slovenija konačno krenula u izgradnju drugog kolosijeka pruge Koper - Divača koja zatim vodi prema Ljubljani. Naime, upravo je pitanje željezničke povezanosti sa zaleđem bilo jedno od ključnih pitanja za odluku japanske korporacije. A Hrvatska još uvijek ima staru prugu Zagreb - Rijeka dok se o novoj samo priča. Hrvatskoj svakako nije pomogla ni odluka da se japanskoj tvrtki Marubeni otkaže posao s termoelektranom Plomin.

Irena Opassi, predstavnica japanske kompanije u Kopru, za ljubljansko je Delo izjavila kako će ova podružnica služiti kao potpora matičnoj kompaniji za sve poslove sa zemljama članicama EU iz Središnje i Istočne Europe (Austrija, Mađarska, Slovačka, Hrvatska, Rumunjska), ali i širenju poslovanja kako Yusen Logistics tako i drugih japanskih ali i globalnih ulagača u balkansku regiju.

Sasvim je razumljivo da će luka Koper, kad se pojača pretovar robe iz Japana, postati prvim ciljem i drugih kompanija koje dolaze s Dalekog Istoka. Njima je naime cilj maksimalno smanjiti vrijeme plovidbe i brzinu pretovara. Koper se tu zasad pokazao najfleksibilinijim. I još je jedan podatak bio važan: cijene u Kopru su, navode iz japanske tvrtke, konkurentne i u skladu s ponudom. Cijena za veći kontejner na putu od Nagoje do Budimpešte preko Hamburga je između 2900 i 3100 eura, a preko Kopra između 2400 i 2500 eura. Što je navelo Yusen Logistics da se od luka na sjeveru Europe okrene prema Jadranu kad je riječ o tržištu Srednje i Istočne Europe.

Yusen Logistics u brojkama:

567 logističkih baza u 333 lokacija diljem svijeta

24.000 zaposlenih