Izgubljeni rat

Isteklo vrijeme švicarskih satova? Prodaja tone, a potrošači se okreću drukčijim modelima

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

11.2.2020. u 16:47

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

11.2.2020. u 16:47

A father and his son face a shop window of Swiss watch brand Tissot owned by Swatch group during their trip at the Jungfraujoch, 3500 meters high in the Swiss Alps on August 13, 2018. - Since 1912, the Jungfraujoch has been accessible to tourists by the Jungfraubahn, a railway starting from Interlaken and running partly underground through a tunnel through the Eiger and Moench mountains. (Photo by Fabrice COFFRINI / AFP)
Fabrice COFFRINI / AFP

Izlog s Tissot satovima

Apple Watch postao je popularniji od cijele švicarske industrije satova, pokazali su posljednji podaci o prodaji. Apple je, naime, lani prodao 30,7 milijuna svojih pametnih satova diljem svijeta, dok je prodaja svih švicarskih brendova satova iznosio 21,1 milijun.

- Analogni ručni satovi i dalje su popularni među starijim generacijama, no mlađi potrošači više naginju prema pametnim satovima – zaključili su u Strategy Analyticsu, koji je i proveo istraživanje, te su dodali kako “tradicionalni švicarski proizvođači satova poput Swatcha i Tissota gube rat protiv pametnih satova”.

Kako piše CNBC, Apple je svoj prvi pametni sat u prodaju pustio 2014. i odonda je postao veoma profitabilan proizvod tehnološkog diva. Zapravo cijela kategorija koja uključuje Apple Watch i AirPods bežične slušalice u posljednje vrijeme bilježi snažan rast. Taj je Appleov odjel u proteklom kvartalu, primjerice, kompaniji donio neto zaradu od deset milijardi dolara, što je skok prodaje od čak 27 posto. S druge strane, izvoz švicarskih satova lani je iznosio 20,6 milijardi dolara, odnosno pao je 13 posto u odnosu na godinu ranije.

- Vrata za švicarske brendove satova polako se zatvara. Podaci pokazuju kako vrijeme Swatcha, Tissota, TAG Heuera i ostalih “Švicaraca” istječe – procijenili su analitičari.

Da su to primijetili i sami proizvođači tradicionalnih satova, jasno pokazuje činjenica da su i sami počeli proizvoditi pametne satove, a jedan brenda Tag Heuera stoji čak 180.000 dolara, odnosno 1,2 milijuna kuna.