Plasiranje palminog ulja

Indonezija uvjetuje kupnju zrakoplova izgradnjom tvornica biogoriva u Francuskoj i SAD-u

AUTOR:

OBJAVLJENO:

21.8.2018. u 16:45

AUTOR:

OBJAVLJENO:

21.8.2018. u 16:45

A Garuda Indonesia jet aircraft climbs into storm clouds after taking off from Sydney airport. Garuda is the flag carrier for Indonesia., Image: 284716893, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Zrakoplov tvrtke Garuda Indonesia

Indonezija je zatražila od Francuske i Sjedinjenih Država da u zamjenu za kupnju Boeingovih i Airbusovih zrakoplova odobre njezinim kompanijama gradnju pogona za proizvodnju mlaznog goriva iz palminog ulja, objavio je ministar trgovine. Time najveći proizvođač palminog ulja u svijetu traži novu priliku za plasman tog proizvoda na koji otpada lavovski dio indonežanskog izvoza.

Palmino je ulje sve manje popularno u Europskoj uniji i SAD-u zbog nepovoljnog utjecaja proizvodnje na okoliš i zabrinutosti za tržišno natjecanje.

Indonezija je treća u svijetu po površini obrasloj tropskim šumama i suočena je s pritiskom da ograniči uništavanje šuma koje najčešće rastu na tresetištima bogatim ugljikom. Tamošnja tresetišta ugrožava brzo širenje plantaža palmi i rudarski sektor.

Pregovarači EU-a u lipnju su dogovorili da će nakon 2030. prestati koristiti palmino ulje u transportnim gorivima zbog bojazni da neizravno uzrokuje visoku razinu emisije stakleničkih plinova, a SAD su u travnju pak uvele antidampinške carine od 341 posto na indonezijski biodizel.

Indonezijski ministar trgovine Enggartiasto Lukita u ponedjeljak je novinarima izjavio da je tijekom posjeta Washingtonu krajem srpnja zatražio od američkog ministarstva trgovine da u zamjenu za kupnju zrakoplova odobri gradnju pogona za proizvodnju biogoriva.

"Tražili smo da se indonezijskim kompanijama dozvoli proizvodnja mlaznog biogoriva u SAD-u", kazao je ministar.

Bogati sirovinama

Cilj je, naime, da se "sve sirovine" za proizvodnju goriva nabavljaju iz Indonezije, a Sjedinjene Države "pozitivno" su reagirale na taj zahtjev, kako je kazao, napominjući da je identičan zahtjev postavljen i europskom zrakoplovnom koncernu Airbusu.

Indonezijski avioprijevoznici u većini slučajeva nabavljaju zrakoplove od američkih i europskih proizvođača.

Ministar Lukita ranije je zaprijetio da će Indonezija prestati kupovati Airbusove zrakoplove ako EU provede u djelo plan o ograničavanju upotrebe palminog ulja u biogorivima, kako su prenijeli lokalni mediji.

Glasnogovornik Airbusa odbio je komentirati informaciju o zahtjevu, a glasnogovornik Boeinga nije bio dostupan. Pozivi službi za medije u američkom veleposlanstvu u Džakarti ostali su bez odgovora.

Iz indonežanskog prijevoznika Garuda Indonesia prethodno su izvijestili da su odgodili isporuku naručenih zrakoplova Airbus i Boeing jer žele poboljšati financije.

Konkurent Rival Lion Air u travnju je potvrdio da je naručio 50 Boeinga 737 MAX u vrijednosti 6,2 milijarde dolara po kataloškim cijenama.

U Garudi i Lionu nisu željeli komentirati informaciju o odgodi isporuka.