Loše vijesti

Iako je u nju uloženo 10 mil.€ i počela je raditi, ova godina je za Marinu Gruž izgubljena

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

21.6.2019. u 16:16

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

21.6.2019. u 16:16

Dubrovnik, 280711.
Dubrovacko Gradsko vijece jednoglasno je prihvatilo UPU gruskog akvatorija koji predvidja prosirenje luke Gruz i izgradnju komunalne marine na Batali.
Foto: Zoran Kusalo / CROPIX
Zoran Kušalo / CROPIX

Marina Gruž

Veći dio Marine Gruž, u vlasništvu tvrtke Laguna trade Franje Pašalića, napokon je otvoren. Za dio u kojem se nalazi 200 vezova, prije sedam je dana dobila uporabnu dozvolu, no vlasnik i investitor nezadovoljan je činjenicom da ulaganje, koje je već premašilo 10 milijuna eura, još nije realizirao, a zbog kašnjenja uporabne dozvole već je izgubio dio prihoda.

Gradnju Marine Gruž započeo je 2012., kada je njegov Laguna trade odabran za koncesionara 54.427 četvornih metara u Gruškom zaljevu te na dijelu Lapada. Koncesiju je dobio na 30 godina.

- Projektom za Marinu Gruž planirana je gradnja 220 vezova. Prvi je dio Bazen A, sa 200 vezova, od kojih su neki i za jahte od 50 i 70 metara, i za njega smo prije sedam dana dobili uporabnu dozvolu. Zapelo je na dobivanju dozvole za Bazen B, sa 20 vezova, koji se nalazi na Orsanu. Problem je nastao jer Grad nije sagradio pješački put, odnosno šetnicu široku tri metra, koju je ucrtao GUP-u preko privatnog zemljišta kada se dodjeljivala koncesija, a kroz koju smo mi planirali provesti priključke za kanalizaciju, vodu i struju  - rekao nam je Pašalić.

- Cilj svih tih blokada bio je da propadnem ili odustanem. Imamo veliko  poduzetničko iskustvo i odustati neću - ističe vlasnik Laguna tradea. Unatoč tome što je na Bazenu B sve gotovo i može raditi, još, kaže, nema priključak.

- Grad Dubrovnik planirao je gradnju marine prema GUP-u. Pobijedili smo na natječaju i krenuli u gradnju, no Grad Dubrovnik nije sagradio šetnicu koju je ucrtao. Dakle, mi na tom dijelu, u koji smo uložili gotovo 2 milijuna eura, ne možemo raditi - dodaje Pašalić. Prvi su brodovi, napominje, počeli dolaziti, ali kako je kasno dobio uporabnu dozvolu, sezona je propala.

- Vlasnici brodova koji ugovaraju godišnji vez i prelaze iz marine u marinu, to mogu napraviti najkasnije do 1. travnja. Uglavnom se godišnji ugovori potpisuju od 1. veljače i zaključuju do kraja ožujka. Znači, kad je riječ o brodovima na godišnjem vezu, ova je godina izgubljena. Imat ćemo samo brodove u tranzitu - objašnjava.

Osim njega, ozbiljan je prihod, upozorava, izgubila i država.

- Država dobiva 25 posto PDV-a na vez, 5 posto na ukupan prihod od koncesije te 2 posto na račun zauzetosti prostora na vodi. Kad ispostavim fakturu vlasniku broda, čak 32 posto ide državi. A tu su i porezi na plaće zaposlenika te sva druga davanja koja dobiva. Izgleda da nikoga nije briga za to. Grad, očito, ne namjerava sagraditi šetnicu, pa neka to rješava država - kaže Pašalić, u čijem je vlasništvu i dobro popunjena Marina Frapa u Rogoznici.