Podaci Eurostata

Hrvatska u veljači zabilježila daleko najveći rast prometa u maloprodaji u EU

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.4.2019. u 14:32

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.4.2019. u 14:32

Sibenik, 061011.
Danas je sluzbeno otvoren trgovacki centar Supernova u Njivicama. Veliki broj kupaca prvog dana pohrlio je u obilazak ducana.
Foto: Niksa Stipanicev / CROPIX
Nikša Stipaničev / Hanza Media

Ilustracija

Hrvatska je u veljači zabilježila daleko najveći rast prometa u maloprodaji među zemljama Europske unije dok je na razini Unije on usporio, pokazuju u srijedu objavljene procjene europskog ureda za statistiku.

Sezonski prilagođen obujam prometa u maloprodaji u Hrvatskoj je u veljači poskočio za 4,4 posto u odnosu na prethodni mjesec kada je uvećan 1,4 posto, pokazuju podaci Eurostata.

Među zemljama EU-a s većim rastom prometa na mjesečnoj razini Eurostat je izdvojio još Belgiju i Latviju, sa stopom rasta od 1,6 posto.

Najveći pad prometa na mjesečnoj razini bilježile su Slovačka, za 1,5 posto, Portugal, za jedan posto, te Bugarska, za 0,6 posto.

Na razini EU-a i eurozone sezonski prilagođen obujam prometa u maloprodaji povećan je u veljači za 0,4 posto u odnosu na prethodni mjesec kada je prema revidiranim podacima Eurostata porastao za jedan posto u EU, te za 0,9 posto u eurozoni.

Pritom je i u EU i u eurozoni porasla samo prodaja široke kategorije neprehrambenih proizvoda, u EU za jedan a u eurozoni za 0,9 posto.

Na oba su područja najveći rast prometa bilježile trgovine odjeće, obuće i tekstila.

Prodaja motornih goriva smanjena je za 0,2 posto u EU, te za 0,7 posto u eurozoni, pokazuju Eurostatovi izračuni.

Hrvatska među zemljama s najvećim rastom prometa i na godišnjoj razini

Na godišnjoj razini kalendarski prilagođeni obujam prometa u maloprodaji 28-člane EU porastao je u veljači za 3,3 posto, nakon revidiranog 2,6-postotnog povećanja u prethodnom mjesecu, stoji u izvješću Eurostata.

Najviše je porastao promet u kategoriji neprehrambenih proizvoda, za 5,1 posto. Slijede motorna goriva s tri posto dok je u kategoriji hrane, pića i duhanskih proizvoda promet porastao jedan posto.

Eurozona je u veljači na godišnjoj razini zabilježila rast prometa u maloprodaji za 2,8 posto, nakon 2,2-postotnog povećanja u siječnju.

Najviše je rastao promet u maloprodaji neprehrambenih proizvoda, za 4,4 posto. Prodaja motornih goriva uvećana je 1,6 posto a prodaja hrane, pića i duhanskih proizvoda za 0,6 posto.

I u eurozoni i u EU najviša stopa rasta zabilježena je u kategoriji prodaje putem pošte i Interneta. Izrazitije je porastao i promet u maloprodaji kompjutorske opreme, knjiga, ali i farmaceutskih i medicinskih proizvoda.

Među zemljama članicama EU-a, najveći rast obujma prometa u maloprodaji u veljači na godišnjoj razini zabilježen je u Sloveniji, za 11,8 posto.

Slijedi Hrvatska s rastom prometa u maloprodaji za 11,4 posto. U siječnju porastao je 5,0 posto.

Najslabiji rezultat zabilježen je u Bugarskoj gdje je promet u maloprodaji stagnirao, pokazuje Eurostatovo izvješće.