Ministar gospodarstva

Horvat: Nitko ne razmišlja o likvidaciji Uljanika, Vlada želi stečajni plan

AUTOR:

  • Hina

OBJAVLJENO:

6.9.2019. u 15:54

AUTOR:

  • Hina

OBJAVLJENO:

6.9.2019. u 15:54

Rijeka, 280211.
U brodogradilistu 3. maj odrzana je svecana primopredaja tankera Pomer za narucitelja Uljanik plovidba iz Pule. Rijec je o tankeru za prijevoz nafte, naftnih preradjevina i kemikalija nosivosti 51800 tona.
Foto: Tea Cimas / Cropix
Tea Cimas / Marko Todorov / CROPIX

Tanker Pomer za Uljanik Plovidbu i Darko Horvat u krugu

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat u petak je izjavio novinarima u Banskim dvorima da je želja Vlade da se što prije napravi stečajni plan za pulski Uljanik te kako u ovom trenutku nitko ne razmišlja o likvidaciji te tvrtke.

Na današnjem izvještajnom ročištu Uljanika d.d. u Pazinu umjesto odluke o izradi stečajnog plana ili likvidaciji tvrtke, država kao većinski vjerovnik s gotovo tri milijarde kuna odnosno 70 posto ukupnih potraživanja, zatražila je imenovanje nove stečajne upraviteljice, Marije Ružić iz Rijeke, umjesto dosadašnjeg stečajnog upravitelja Damira Majstorovića.

Na pitanje novinara što je sporno s dosadašnjim stečajnim upraviteljem i zbog čega nije prihvaćen stečajni plan za Uljanik, Horvat je kazao da ulazimo u jednu vrlo kompliciranu pravnu bitku za opstojnost brodogradilišta u Puli, ali i u Rijeci.

Kaže da je na zahtjev Vlade došlo do zamjene stečajnih upravitelja, a Vlada na čelu tog procesa želi iskusnu osobu, koja je "već imala nekoliko takvih utakmica u svojim nogama".

"Povjerenje koje je dobila gospođa Ružić trebalo bi iznjedriti vrlo brzu i efikasnu izradu stečajnog plana i nastavak procesa koji se započeo, bez obzira što se ušlo u stečajni postupak. Dakle, ovom procedurom Vlada želi vrlo jasno poručiti da nitko u ovom trenutku ne razmišlja o bilo kakvoj likvidaciji", izjavio je Horvat.

Kaže da je želja da se, kao i u Rijeci, i u Puli prvenstveno dogodi završetak brodova koji se u škveru nalaze, a kod ugovaranja novih brodova napusti filozofija da će netko pokrivati razliku između cijene koštanja i cijene prodaje.

Napominje da se za sva investirana sredstva za reanimaciju brodogradilišta, a u slučaju 3. maja riječ je o kreditnom aranžmanu HBOR-a vrijednom 150 milijuna kuna, radi na tome da se kroz dvije godine ta sredstva vrate na poslovni račun te banke. Isti će model i princip vrijediti i za Uljanik, poručio je.

Na konstataciju novinara da radnici tvrde da Vlada promjenom stečajnog upravitelja želi likvidirati Uljanik, jer će se sada dugo trebati raditi novi stečajni plan, Horvat je kazao kako se očekuje upravo suprotno - da će se stečajni plan sada napraviti puno, puno prije.

Horvat: Novogradnja 514 će se završiti u 3. maju

Na pitanje novinara hoće li se novogradnja 514 dovršiti u Uljaniku, Horvat je kazao da će se ona završiti u 3. maju.

"Novogradnja 514 je ugovarana u brodogradilištu Uljanik i dana na realizaciju u brodogradilište 3. maj i tamo će se i završiti", rekao je Horvat odgovarajući na pitanja novinara o toj novogradnji, na koju računa i 3. maj u svom programu izlaska iz krize, ali i Uljanik u svojim temeljnim osnovama za stečajni plan.

Dosadašnji stečajni upravitelj Majstorović je jučer dostavio dopunjeno izvješće u kojem je kao stečajni plan naveo sinergiju Uljanika i Uljanik Brodogradilišta te osnivanje novog društva Uljanik Nova u koje bi kao temeljni kapital ušla imovina oba društva u stečaju, a novinarima je izjavio da, ako Uljanik neće dovršiti gradnju broda 514, stečajni plan ne treba raditi jer bi to bilo samo gubljenje vremena i novca.

Ministar Horvat, na pitanje novinara da pojasni što znači da će se stečajni plan sada napraviti puno prije nego sa starim stečajnim upraviteljem, kazao je da je to zato jer u proteklom vremenu nismo dobili ni "s" od stečajnog plana.

Upitan o roku, rekao je kako u ovom trenutku ne može definirati i postaviti rok, ali će se s novom stečajnom upraviteljicom vrlo brzo sjesti za stol i predstaviti želju i namjeru Vlade.

Na konstataciju novinara da je prošli stečajni upravitelj tvrdio da ne može krenuti u izradu stečajnog plana dok se Vlada na ročištu ne očituje da se slaže s izradom, Horvat je odgovorio da je do sada dobio nekoliko upita prihvaća li ili ne stečajni plan.

"Ja sam ponavljao nekoliko puta, ponoviti ću i sada - stečajnog plana nema, do sada nije napravljen. Želja i intencija Vlade jest da se napravi što je prije moguće, a da se kroz taj stečajni plan napravi i jedna rekonstrukcija, odnosno proces nakon kojeg brodogradilište u Puli neće više izgledati kao do sada", rekao je Horvat.

Također, intencija je da se s Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) u pulski škver povuku samo oni radnici koji su neophodni za završetak brodova, da dinamika zapošljavanja bude sukladna eventualnim novim brodovima koji će se graditi, a Horvat kaže da je želja i da se konačno skine stigma s toga da će država servisirati ili pokrivati bilo kakve troškove koji neće već u trenutku ugovaranja novih brodova transparentno biti stavljeni na stol.

Ističe da je želja, namjera i uvjet Vlade da će svaki novi brod morati imati otvoren poslovni račun, zatim jasne izvore financiranja, a Hrvatska brodogradnja-Jadranbrod će pojedinačno sve poslovne račune vezane za svaku novogradnju ili završetak brodova strogo kontrolirati.

Na pitanje novinara kada će se održati ročište na kojem će se Vlada odlučiti za stečajni plan, Horvat je odgovorio da o tome ne odlučuje Vlada već Trgovački sud.

"Sa stečajnom upraviteljicom ćemo sjesti za stol i rokove ćemo pokušati uskladiti i posložiti", rekao je Horvat.