Opet obrat za Uljanik

Horvat izjavom o isplati dugova iz 'stečajne mase' dao mig sudovima da otvore stečaj?

Ministar je kazao kako se potraživanja radnika i dobavljača mogu platiti iz stečajne mase, ali je dodao kako Vlada još nije donijela odluku o stečaju
Tanker Pomer za Uljanik Plovidbu i Darko Horvat u krugu
 Tea Cimas / Marko Todorov / CROPIX

- Danas je ovdje potpisano sedam memoranduma, sve su to manje-više infrastrukturni projekti. Siguran sam da će biti pretočeni u konkretne ugovore. Kina je spremna kroz Hrvatsku ući u srednju i JI Europu. U sljedeća dva tjedna u Hrvatsku dolaze i kineski brodograditelji na razgovore o hrvatskoj brodogradnji, ustvrdio je danas Darko Horvat, ministar gospodarstva, ali je u razgovoru s našim novinarkom dodao nekoliko značajnih informacija. Najprije je kazao kako će kinesko brodogradilište CSIC predložiti drugi model preuzimanja, poslovni model i vrstu brodova koje misli graditi na sjevernom Jadranu, a potom je istaknuo kako u tom slučaju sadašnje brojke o udjelu države i strateškog partnerau programu restrukturiranja više nisu u igri.

- Država je već platila većinu jamstava, preostala su neplaćena potraživanja radnika i dobavljača, a ona se mogu naplatiti iz stečajne mase, ustvrdio je Horvat, a na pitanje novinarke znači li to da je Vlada donijela odluku da Uljanik grupa ide u stečaj odgovorio je kako Vlada konačnu odluku još nije donijela. No, izjava ministra o tome da će se sastanak dogoditi u iduća dva tjedna, a ne idući tjedan, za kada je sazvano stečajno ročište za 3. maj, te napomena kako dosadašnji program restrukturiranja više nije opcija, a pogotovo da bi se potraživanja radnika i dobavljača mogla naplatiti iz stečajne mase, dovoljni govori u prilog tumačenju da je ministar dao snažan mig Trgovačkim sudovima u Rijeci i Pazinu da otvore stečaj nad riječkim 3. majem i pulskim Uljanik brodogradilištem.

Naravno, pitanje je hoće li tu sucima biti dovoljno jaka 'uputa' da otvore stečaj nad tim kompanijama, ali ako se ovakva retorika ministra gospodarstva nastavi do 17. travnja, ako ne bude novih obrata, suci bi imali nove argumente da otvore stečaj, a nitko iz Vlade ne morao preko usta prevaliti riječ 'stečaj'. Kada je riječ o stečajnoj masi iz kojeg bi se mogle naplatiti plaće radnika i potraživanja dobavljača, ona se vjerojatno odnosi ponajprije na prodaju brodova koja su u izgradnji, makar putem rezanja i prodajom čelika na tržištu. Ipak, valja kazati kako se to vjerojatno ne odnosi na jaružalo vrijedno 920 milijuna kuna koje je u visokoj fazi izgradnje i za koje još uvijek traju pregovori hoće li se dovršiti u Puli ili u nekom drugom brodogradilištu.

Ali, dok se to ne dogovori, nad poreznim obveznicima visi 'jamstveni mač' u iznosu od oko 900 milijuna kuna. Uz to, vjerojatno će se dovršiti i australski polarni kruzer u vlasništvu australskog Scenica, koji je u visokoj fazi izgrade, a ostala četiri broda u izgradnji, lako moguće, čeka rezalište. Naravno, ako Kinezi ili netko drugi u stečaju ne odluči dovršiti te brodove i iz tog posla dobiti novac za plaćanje potraživanja radnika i dobavljača, ali i dijela koji bi država potraživala na ime plaćenih jamstava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 21:33