Afera 'Dieselgate'

'Hoće li više od 850 hrvatskih vozača profitirati od moguće nagodbe s VW tek ćemo vidjeti'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.1.2020. u 15:38

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.1.2020. u 15:38

A Volkswagen VW Golf test vehicle featuring Bosch's new diesel technology is seen at the Bosch factory in Stuttgart, Germany April 17, 2018. Picture taken April 17, 2018. REUTERS/Michael Dalder - RC1F7361A060
Michael Dalder / REUTERS

Ilustracija, VW Golf

Volkswagen i njemačka potrošačka udruga VZBZ u četvrtak su priopćile kako su započele razgovore o nagodbi u parničkom postupku vezanom za skandale s lažiranjem rezultata eko-testova VW-ovih dizelaša.

Ovom kolektivnom postupku priključio se i veliki broj Hrvatskih vlasnika dizelskih automobila spornog proizvođača. Kako nam objašnjava odvjetnica Sandra Budimir koja u suradnji s odvjetničkim uredom iz Berlina Härle & Martinović zastupa dio hrvatskih potrošača, točan broj Hrvata koji su se priključili kolektivnom sudskom postupku i dalje nije poznat.

- Ja osobno zastupam oko 850 vlasnika automobila, ali sigurna sam da oni nisu jedini iz naše zemlje. Kao i ostali europski potrošači, Hrvati također spadaju u njemačku kolektivnu tužbu – pojasnila je odvjetnica Budimir, te dodaje kako su do sada održana dva ročišta vezana uz ovaj postupak.

Što se tiče početka razgovora o nagodbi koji bi mogao povećati šanse za otprilike 444 tisuća tužitelja u postupcima na višem regionalnom sudu u Braunschweigu, na kojem traže odštetu od VW-a zbog gubitka vrijednosti svojih automobila, ističe kako bi u slučaju nagodbe cijeli postupak mogao završiti i puno ranije.

- I dalje ne možemo govoriti hoće li razgovori uistinu biti učinkoviti i hoće li do dogovora i doći. Ukoliko ne dođe do nagodbe cijeli postupak mogao bi trajati i do tri godine, ako ne i dulje. I dalje nije ni poznato hoće li se sve rješavati po njemačkom pravu ili će doći do izdvajanja slučajeva po zemljama – dodaje.

U kratkom priopćenju njemačke potrošačke udruge pak stoji kako je zajednički cilj VZBV-a i Volkswagena pragmatično rješenje u interesu kupaca.

Razgovori su u početnoj fazi, a otvoreno je pitanje je li moguće postići nagodbu. Predsjedavajući sudac Michael Neef predložio je ranije da obje stranu uđu u pregovore o nagodbi. Taj slučaj je u Njemačkoj prva grupna tužba.

VZBV u tužbi zastupa interese brojnih vlasnika dizelskih automobila. Oni se osjećaju prevarenima, jer su 2015. godine, nakon što su izložili svoje automobile sustavu za detekciju emisija ugljičnog dioksida, saznali da su emisije u njihovim automobilima mnogo veće nego što je navedeno. U mnogim slučajevima oni traže naknadnu za smanjenju vrijednost pri preprodaji svojih vozila.