Trend nezainteresiranosti

Gosti s najvažnijeg tržišta turističkim radnicima će testirati živce do zadnjeg trenutka

Za sada se najbolje prodaju odmori u Hrvatskoj za lipanj i listopad, a najlošije za svibanj
 Niksa Stipanicev / CROPIX

Ovo će za hrvatski turizam biti godina izazova i neizvjesnosti, u znaku stalnog preslagivanja tržišta na koje treba reagirati brzo i kvalitetno, kažu poslovni ljudi iz svijeta turizma u Münchenu u srijedu otvorenom turističkom sajmu FREE, najvećem poslovnom okupljanju turizma za Bavarsku, na kojemu se predstavlja i hrvatska turistička ponuda.

Nijemci su proteklih zimskih mjeseci putovali manje nego prošle godine, a prema trenutno slaboj potražnji i interesu za odmor u ovoj godini, takav trend nezainteresiranosti za planiranje ovogodišnjih putovanja nastavlja se.

Posljednja istraživanja pokazuju kako je pad rezervacija za zimu bio šest posto, dok su bookiranja za ljetne odmore trenutno manja za 9 posto od lanjskih u ovo vrijeme, podjednako na svim mediteranskim destinacijama, s izuzetkom Turske.

Istraživanje Gfk u Njemačkoj je pokazalo da je već treći mjesec zaredom prodaja u turističkim agencijama u Njemačkoj u padu za ljetni odmor, piše Slobodna Dalmacija.

Tako trenutno postoji zanimanje za odlazak Nijemaca na odmor u lipnju i listopadu, dok su srpanj i kolovoz u velikom, dvoznamenkastom zaostatku, izvještavaju u Gfk analizi, objavljenoj na Međunarodmnom sajmu turizma i putovanja FREE u Munchenu.

Hrvatski turistički radnici, očigledno svjesni da su tri najbolje poslovne godine ostale iza njih i da će borba za svakog gosta ove godine biti velika, predstavljaju se na bavarskom tržištu na štandu Hrvatske turističke zajednice koji nikada u samostalnoj Hrvatskoj nije bio veći. Na čak 260 metara četvornih izlaže 26 tvrtki, turističkih zajednica, prijevoznika i agencija koji Bavarsku i njezine goste pozivaju ove godine u Hrvatsku u svim godišnjim dobima.

Njemačka je najvažnije tržište za Hrvatsku koja je lani ugostila 2,9 milijuna Nijemaca, a planovi su da se ta brojka zaokruži uskoro na 3 milijuna. Tome u prilog idu i brojne nove i dodatne avio-linije koje iz gotovo svih većih njemačkih gradova kreću od proljeća prema Hrvatskoj sa desecima tisuća zakupljenih avio-sjedala.

Hrvatski turistički djelatnici koji u Munchen tradicionalno dolaze na razgovore s bavarskim partrnerima koji su im među najvažnijim partnerima u toj zemlji, nadaju se dobrim rezultatima u travnju i prvoj polovici svibnja radi kasnijeg Uskrsa.

Za sada se najbolje prodaju odmori u Hrvatskoj za lipanj i listopad, a najlošije za svibanj, kažu trenutni podaci velikih tour-operatora koji mahom bilježe minuse u bookingu u odnosu na lanjski siječanj, koji je bio rekordan.

Tako se čuje kako DER Turistik ima čak 25 posto manje rezervacija za Hrvatsku nego lanjskog siječnja, dok su drugi organizatori putovanja na minusu od oko 9-10 posto u odnosu na isto vrijeme 2018. godine. Jednostavno, Nijemci odgađaju odluku o putovanju i čekaju.

- Potpuno je sigurno da smo u velikom zaostatku za lanjskim rezervacijama tijekom zime, kada se prodavalo i do 60 posto ljetnih odmora. Lani su hrvatski hotelijeri na početku veljače imali već prodanih ili rezerviranih i do 70 posto kapaciteta, ove godine upola od toga. Lanjska godina je bila u pogledu ranih rezervacija među najboljima ikad i već sada je jasno da se neće ponoviti. Morali bi u veljači i ožujku imati rast od po 15-20 posto da nadoknadimo zaostatak u rezeravcijama iz siječnja. Nije to situacija samo za Hrvatsku, nego i za druge zemlje podjednako. Jednostavno, sada Nijemcima putovanje nije prioritet, iako nitko ne dovodi u pitanje da će oni i ove godine putovati i trošiti jer su oni najveći putnici u Europi. lani ih je putovalo oko 40 milijuna u inozemstvo i još 25 milijuna u Njemačkoj i za to su trošili oko 100 milijuna eura. Ali, ove godine će mnogim turističkim radnicima "čupati" živce do posljednjeg trenutka prije putovanja, jer nitko neće biti siguran kada će i hoće li doći u planiranom broju i gdje - kažu njemački tour-operatorI na sajmu FREE.

Zbog svega toga se ovih dana i idućih mjeseci intenzivira promocija Hrvatske u Njemačkoj, pa će tako u četvrtak na tom najvećem sajmu u Bavarskoj na štandu HTZ-a medijsku pažnju, ali i pažnju partnera i posjetitelja plijeniti hrvatski nogometaši koji igraju ili su igrali u Bayernu, baš kao i neke zvijezde toga kluba koje će sudjelovati u promociji Slavonije i grada Zagreba, na koje je ove godine stavljen naglasak u našem predstavljanju u Bavarskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. prosinac 2024 04:57