Multimodalna platforma

FOTO Obavljena polovina radova na projektu vrijednom 35,6 milijuna eura

AUTOR:

OBJAVLJENO:

26.11.2019. u 15:48

AUTOR:

OBJAVLJENO:

26.11.2019. u 15:48

Rijeka, 261119.
Obilazak gradilista na projektu Rijeka - Brajdica. Rijec je o projektu vrijednom 35,6 milijuna eura koji zajednicki provode HZ Infrastruktura i Lucka uprava Rijeka.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
Matija Djanješić / CROPIX

Radovi na projektu Rijeka - Brajdica

Na projektu razvoja multimodalne platforme u riječkoj luci i povezivanja s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata na Brajdici obavljeno je više od pola predviđenih radova , a sada se u sklopu tog projekta pojačano radi na proširenju tunela Sušak, rečeno je u utorak tijekom obilaska gradilišta.

Riječ je o projektu vrijednom 35,6 milijuna eura, kojeg zajednički provode HŽ Infrastruktura i Lučka uprava Rijeka. Veći dio, 85 posto projekta, financira se iz Instrumenata za povezivanje Europe (CEF), a kad se realizira trebao bi osigurati veću konkurentnost na europskom prijevoznom tržištu. Radovi se izvode na tri lokacije – na željezničkom kolodvoru Brajdica, na izgradnji intermodala na kontejnerskom terminalu, dok se u željezničkom tunelu Sušak betonira unutrašnjost.

Jednokolosiječni tunel Sušak dugačak je 1.838 metara, izgrađen je još 1900., a spaja luku, tj. teretni kolodvor Brajdica s kolodvorom Sušak-Pećine. Tunel se proširuje za još jedan kolosijek, dugačak 400 metara, koji će omogućiti prihvat više kontejnera s Brajdice. Radovi bi trebali biti dovršeni sredinom sljedeće godine.

 

Voditelj projekta u HŽ Infrastrukturi Marko Kukić istaknuo je da su radovi u tunelu vrlo složeni zbog konfiguracije terena te da je rijetkost da se postojeća cijev tunela proširuje za dodatni kolosijek. Kukić je rekao da je riječ o specifičnoj građevini, da se iznad tunela nalazi naselje, neboder, škola i druge zgrade, što zahtjeva dodatnu opreznost.

Kako je kazao, bušenje tunela dovršeno je u početku listopada, a izgrađena su i dva od tri dijela nove portalne građevine, koja je svojevrstan produžetak tunela. Treći dio portalne građevine radit će se na kraju, jer će kroz njega biti izvučena oplata, kojom se sada betonira tunelska obloga. Radi se i na poravnavanju osi postojećega i proširenoga tunela kao i na ukopavanju izvlačnoga kolosijeka u odnosu na postojeći, kako bi se olakšalo manevriranje vagona, objasnio je Kukić.

Radove na tunelu obavlja konzorcijski partner Euroasfalt iz BiH, a ugovoreni radovi vrijedni su 220 milijuna kuna

Osim radova na tunelu, na teretnom kolodvoru Brajdica završen je veći dio rekonstrukcije sjevernoga dijela kolodvora - rekonstruirana su prva četiri kolosijeka, izgrađen je objekt za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, pomoćni objekt u koji je ugrađen dizelski agregat te je rekonstruirana kontaktna mreža.

Predstoje radovi ugradnje nove LED rasvjete na nove stupove te radovi na donjemu ustroju izgradnje izvlačnoga kolosijeka, koji će povezivati kontejnerski terminal i sjeverni dio željezničkoga kolodvora.

Na lokaciji pod upravljanjem Lučke uprave Rijeka dosad su izgrađena četiri nova kolosijeka, cjelokupna drenaža i odvodnja te se postavlja nova LED rasvjeta. Izgrađene su dvije kranske staze za terminalske dizalice, a gradi se i skretničko područje kojim će se terminal povezati s kolodvorom Brajdica.

Kako je rečeno, HŽ Infrastruktura u suradnji s Lučkom upravom Rijeka radi i na drugim projektima unaprjeđenja infrastrukture u riječkoj luci. U listopadu su počeli građevinski radovi na rekonstrukciji postojećih kolosijeka kontejnerskoga terminala Zagrebačko pristanište, koji se nalazi na zapadnome dijelu riječke luke. Taj je projekt vrijedan 32 milijuna eura, također se većim dijelom financira iz CEF-a, a završetak radova očekuje se u drugoj polovici 2021..

HŽ Infrastruktura radi i na izradi projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka te modernizaciju i obnovu dionice željezničke pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani. Prihvatljivi troškovi projektne i ostale dokumentacije su 10 milijuna eura, od kojih se 85 posto sufinancira iz bespovratnih sredstava CEF-a, dok su svi radovi procijenjeni na 270 milijuna eura.