Veliki debi

Dvije kineske tvrtke spremaju se za IPO, a mogle bi prikupiti i do 10 milijardi dolara

China Tower i 'kineski Apple' Xiaomi kreću u javnu ponudu dionica na hongkonškoj burzi
Ilustracija
 Profimedia, Sputnik

China Tower, kineska državna tvrtka koja u svojem vlasništvu ima najveći broj telekomunikacijskih tornjeva na svijetu, kreće u javnu ponudu dionica (IPO) na hongkonškoj burzi u nadi da će prikupiti najmanje 10 milijardi dolara, objavljeno je u ponedjeljak iz tvrtke, piše Reuters. Ovaj potez kineskog telekom giganta došao je nakon što je prošli tjedan IPO najavio i poznati proizvođač smartphonea Xiaomi.

Prema analitičarima, obje bi tvrtke “izlaskom na burzu” mogle prikupiti minimalno 10 milijardi dolara, a time bi postale najveći globalni IPO-i nakon debija Alibabe na njujorškoj burzi u 2014. godini u kojem je ta kineska e-commerce tvrtka prikupila 25 milijardi dolara (ako ne uključimo švedsku glazbenu tvrtku Spotify koja je “izašla na burzu” preko tzv. direktnog izlistavanja).

Prema pisanju Reutersa, China Tower se nada procijenjenoj vrijednosti tvrtke do 40 milijardi dolara, dok je Xiaomi inicijalno ciljao na procjenu od čak 100 milijardi dolara, ali su prema zadnjem pisanju Wall Street Journala sada malo manje optimistični, odnosno, nadaju se procjeni vrijednosti tvrtke između 70 i 80 milijardi dolara.

Sudeći po početku ove godine, lovci na hongkonške IPO-ove imaju i više nego zadovoljavajuću ponudu, piše Bloomberg.

China Tower, najveći je svjetski upravitelj telekom tornjeva jer ih posjeduje gotovo 2 milijuna. Također, kao državna tvrtka, njezine bi dionice mogle biti izrazito popularne među investitorima zbog niske volatilnosti i potencijalno visokih dividendi. Međutim, prema pisanju Reutersa, tri su tvrtke najveći dioničari China Towera s otprilike jednakim udjelima, od 30 posto, u kompaniji, a to su China Mobile, China Unicom i China Telecom. Iako će se njihovi udjeli nakon izlistavanja smanjiti, investitore bi moglo zabrinjavati što će "trio" još uvijek imati snažan utjecaj na odluke koje se tiču dividendi, poslovnih sporazuma i postavljanja direktora.

S druge strane, Xiaomi ili "kineski Apple" kako ga nazivaju, iako mlada tvrtka osnovana 2011. godine, već je četvrti najveći globalni proizvođač mobilnih uređaja, iza Samsunga, Applea i Huaweia s oko 15 tisuća zaposlenih i prošlogodišnjim prihodima od preko 15 milijardi dolara.

Ipak, analitičari s Bloomberga upozoravaju, nakon 2015. godine trend javne ponude dionica za tehnološke kompanije se smanjio i to ne bez razloga. Gledajući samo prošlu godinu, većini kineskih tehnoloških start-upova koji su krenuli u IPO potonula je vrijednost dionica u prosjeku za 20 posto u odnosu na početnu cijenu. Tako su, primjerice, dionice dviju financijskih online platformi Qudian i PPDAI Grupe pale za čak 55, odnosno, 48 posto.

“Borbe kineskih tehnoloških tvrtki koje su “izašle na burzu” u protekloj godini, loš je znak za sve one tvrtke koje gledaju prema javnoj ponudi dionica”, zaključuju na Bloombergu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 04:10