Izvoz parketa porastao 8%

Devet hrvatskih izlagača sudjeluje na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex

U prvih devet mjeseci 2019. godine, izvezli smo 444.000 tona parketa vrijednih 198,9 milijuna eura
Domotex, Hannover
 PRESS: Hrvatska gospodarska komora
U prvih devet mjeseci 2019. godine, izvezli smo 444.000 tona parketa vrijednih 198,9 milijuna eura

Zahvaljujući potpori HGK, hrvatski parketari dvadeseti put zaredom sudjeluju na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji se od 10. do 13. siječnja održava u njemačkom gradu Hannoveru.

Ove će godine na Domotexu sudjelovati oko 1400 izlagača iz više od 60 zemalja svijeta, među kojima će biti čak devet kompanija iz Republike Hrvatske: Spačva, DI Čazma, Pan Parket, Drvoproizvod, PPS-Majur, Parketi Sabljo, Evolen, Exportdrvo i Požgaj Grupa.

Predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK i direktor kompanije Pan Parket Danijel Smiljanić ističe da Domotex okuplja sve tvrtke koje nešto znače na globalnom tržištu.

- Ovdje smo već dugi niz godina zato što želimo ići ukorak sa svjetskim trendovima. Trenutno nam gotovo 90 posto proizvodnje ide u izvoz, ponajprije u Njemačku, Švicarsku, Kinu, Austriju i Francusku, ali želimo iskoristiti potencijale i drugih tržišta, poput Australije u kojoj još nismo prisutni – objasnio je Smiljanić.

Josip Faletar, predsjednik Uprave Spačve, smatra da je hanoverski sajam jedan od najvažnijih manifestacija tog sektora, zato što se upravo tamo definiraju tržišni trendovi.

- Naša tvrtka ove godine ide s najvećim i najbolje opremljenim štandom dosad. Na Domotextu možemo vidjeti sve najvažnije proizvođače i kupce iz branše, a iz prve ruke možemo i doznati njihova očekivanja za cijelu godinu – ističe Faletar, dodajući da njihova kompanija izvozi više od 70 posto proizvodnje izravno, dok više od 90 posto indirektno završi na stranim tržištima. Spačvini proizvodi se prodaju u više od 30 zemalja svijeta, među kojima je i Japan, a firma svoje proizvode najviše izvozi u Italiju, Njemačku, Francusku i Ujedinjenu Kraljevinu unatoč komplikacijama zbog Brexita.

Brojke pokazuju da je kvaliteta hrvatskog parketa odavno prepoznata na međunarodnom tržištu. U prvih devet mjeseci 2019. godine, izvezli smo 444.000 tona parketa vrijednih 198,9 milijuna eura. Riječ je o porastu od osam posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, kada smo izvezli 420.000 tona vrijednih 184,1 milijuna eura.

Najveći postotak domaćeg parketa u prva tri kvartala prošle godine otišao je na egipatsko tržište (58,5 milijuna eura), u Italiju (27,3 milijuna eura), Švicarsku (17,6 milijuna eura), Kinu (14,6 milijuna eura) te Njemačku (11,7) milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
05. srpanj 2025 23:36