Velike želje

Darko Horvat: 'Učinit ćemo sve da Volkswagen dođe u Hrvatsku. Infrastruktura je spremna'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

20.11.2019. u 10:31

AUTOR:

OBJAVLJENO:

20.11.2019. u 10:31

FILE PHOTO: A worker assembles an e-Golf electric car at a production line of German carmaker Volkswagen in Dresden, Germany March 30, 2017. REUTERS/Fabrizio Bensch/File Photo
Fabrizio Bensch / REUTERS

Tvornica Volkswagena u Dresdenu

Ministar gospodarstva Darko Horvat rekao je u srijedu kako bi želio da Volkswagen (VW) dođe u Hrvatsku te kako će učiniti sve što može kako bi se to i dogodilo, ali i dodao da je o tome još rano govoriti.

Gostujući u emisiji Hrvatskog radija "A sada Vlada", Horvat je na pitanje koliko je izgledan Volkswagenov dolazak u Hrvatsku nakon odustajanja od investicije u Turskoj, kazao da želi takvu investiciju reda veličine 1,6 milijardi eura u Hrvatskoj.

"Pripremili smo infrastrukturu i želimo takvog diva u Hrvatskoj, ali u ovom trenutku razgovarati o VW-u je preuranjeno. Dobijem li priliku u neposrednom razgovoru ponuditi uvjete koje Hrvatska može pružiti jednoj takvoj investiciji, to ću učiniti", rekao je. Ne očekuje razgovore njemačke kancelarke Angele Merkel i premijera Andreja Plenkovića na tu temu, budući da je VW privatna kompanija.

U pogledu Đuro Đaković grupe istaknuo je da su u toj grupi tri ključna gospodarska subjekta od kojih je jedan u velikim problemima i bez perspektive dok za dva ima budućnosti, a jedan od njih su Specijalna vozila.

Ta tvrtka po njegovim riječima mora na tržištu osigurati 93 posto zauzetosti svojih kapaciteta, dok država osigurava sedam posto kroz narudžbe poslova potrebnih za oružane snage.

"Da bi se nosio s globalnom konkurencijom i servisima kakvi se danas nude u našem okruženju, Đuro Đaković mora doživjeti promjenu - od samog menadžmenta do pristupa ugovaranju poslova", rekao je Horvat. Dodao je da je potrebna i poslovna banka koja može pratiti financiranje proizvodnje.

A worker makes final checks on an e-Golf electric car at the new production line of the Transparent Factory of German carmaker Volkswagen in Dresden, Germany March 30, 2017. REUTERS/Fabrizio Bensch - RC1D92BFD390
Fabrizio Bensch / REUTERS

Proizvodnja električnog golfa

 

Problem vidi u tome je što su neki ugovori potpisani, a  nisu realizirani.

"Tražimo kako država može uskočiti da bi se ta tri ugovora završila i roba isporučila, a potom bi se kroz naplatu posla barem dio kredita mogao vratiti", rekao je Horvat.

Izvijestio je da je razgovarao s nekoliko tvrtki iz Austrije i Njemačke koji dio onoga što naručuju pri kompletiranju svog proizvoda mogu odraditi u Đuri Đakoviću.

Naglasio je da se kroz rekonstrukciju uprave priprema mogućnost državne intervencije i osiguranja likvidnosti do ispunjavanja obveza iz ugovora. Do kraja godine najavio je plan izlaska Đure Đakovića iz krize.

"Đuro Đaković bi mogao postati nešto poput logističkog centra za servisiranje oružanih sredstava zapadne proizvodnje. U razgovorima smo s američkom vladom, nismo daleko do konačne odluke", rekao je Horvat.

Po njegovim riječima, investicija američke Vlade bila bi oko 25 milijuna dolara, a hrvatska Vlada trebala bi sudjelovati s istim iznosom. To bi, kaže Horvat, otvorilo mogućnost da se sedam posto kapaciteta Đure Đakovića koje danas koristi Ministarstvo obrane digne na razinu između 35 i 40 posto. No i uz taj ugovor Đuro Đaković će poslove za oko 50 posto kapaciteta morati tražiti na otvorenom tržištu, zaključio je Horvat.

Vezano uz Uljanik, rekao je da u Puli stoje dva nezavršena broda te da stečajna upraviteljica u suradnji s Hrvatskom brodogradnjom Jadranbrod mora odrediti koliko treba novca da bi se oni dovršili i isporučili.