Što učiniti s viškom novca?

Bogataši kupuju dinosaure jer su muzeji presiromašni: 'Ti su fosili izgubljeni za znanost'

Fosili dinosaura sve su češće dio javnih aukcija, a budući da muzeji nemaju novaca, kupuju ih privatnici
Ilustracija
 Profimedia, Alamy

Bogati Amerikanci imaju novi hobi, skupljanje fosila dinosaura, piše Quartz.

Kao što je poznato, u znanost se vrlo malo ulaže, a zbog nedostatka financijskih resursa ona se suočava s novim problemom, nemogućnosti kupovine novih kostura dinosaura i fosila potrebnih za znanstvena istraživanja. Naime, u posljednje su vrijeme oni sve češće dio aukcija, a budući da muzeji i znanstvenici nemaju dovoljno novca da ih kupe, kupuju ih pojedinci koji imaju financijska sredstva te tako oduzimaju priliku znanstvenicima da dođu do novih otkrića.

Jedan će se takav kostur, primjerice, naći ovog tjedna na pariškoj aukciji, a njegova je vrijednost procijenjena između 1,2 i 1,8 milijuna eura.

- Svaka ovakva aukcija koja generira visoku tržišnu vrijednost je zabrinjavajuća jer znanost raspolaže s veoma malim budžetom. Nemamo novaca da kupimo fosile na otvorenom tržištu niti da platimo kolekcionare fosila – objašnjava David Polly, predsjednik američkog Društva za paleontologiju kralježnjaka, dodajući da su takve vrste fosila izgubljene za znanost te se tako ne može doći do novih otkrića.

Ipak, ta je vrsta prodaje u potpunosti legalna te ih je, stoga, nemoguće spriječiti. Mnogo se fosila dinosaura danas pronalazi na privatnim zemljištima, a sretni nalaznici mogu s njima učiniti što god ih je volja.

- Fosili su nezamjenjiva prirodna baština i oni najbolji i najvažniji trebali bi se nalaziti u državnim muzejima da ih svi mogu vidjeti i u njima uživati, ali i da budu dostupni znanstvenicima da ih prouče – smatra Steve Brusatte, paleontolog sa Sveučilišta u Edinburghu.

20. travanj 2024 04:54