ZET širi tramvajsku mrežu

Bandićev projekt tramvajske pruge do Zračne luke 'Franjo Tuđman' pomaknut s mrtve točke

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

4.3.2020. u 9:05

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

4.3.2020. u 9:05

Zagreb, 100417.
Okretiste Borongaj.
Niskopodni tramvaj br. 17 na okretistu Borongaj.
Na fotografiji: niskopodni tramvaj.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
Damir Krajač / Hanza Media

Niskopodni tramvaj

Zagrebačka gradska uprava objavila je da će tvrtke Geoprojekt i Elektroprojekt za tri milijuna i 683 tisuće kuna izraditi projektno tehničku dokumentaciju za izgradnju tramvajske pruge od Kvaternikovog trga do naselja Velika Kosnica u blizini zračne luke 'Franjo Tuđman'.

Ponuda Geoprojekta i Elektroprojekta odabrana je kao najpovoljnija na javnom natječaju Ureda za javnu nabavu grada Zagreba raspisanom krajem 2016.., a odabrani ponuditelj obvezao se izraditi projektno tehničku dokumentaciju za tri milijuna kuna bez PDV-a. No, prema najnovijoj objavi naručitelja u elektronskom oglasniku javne nabave, vrijednost ugovora povećana je za 683 tisuća kuna.

Prema generalnom urbanističkom planu hrvatske metropole, nova tramvajska pruga povezala bi Kvaternikov trg i Veliku Kosnicu u ukupnoj dužini od 17 kilometara, odnosno 8,5 kilometara u prometnoj dužni s dva kolosijeka. U spomenutu dužinu nisu uračunati mogući nastavci pruge od Velike Kosnice do Gradskog stadiona u Velikoj Gorici i zagrebačke Zračne luke.

Trasa Kvaternikov trg-Velika Kosnica podijeljena je u četiri dionice. Prva se odnosi na gradnju pruge Heinzelevom ulicom kako bi se Kvaternikov trg izravno povezao s Avenijom grada Vukovara. Dvije dionice odnose se na gradnju pruge Radničkom cestom preko Savišća sve do Domovinskog mosta, a preostala od Domovinskog mosta do Velike Kosnice.

Prvo bi se, prema smjernicama ZET-a zadanim projektantu, tramvajskom prugom povezalo križanje Avenije grada Vukovara i Heinzelove ulice s Savišćem, dok bi gradnja pravca Kvaternikov trg-Zvonimirova ulica u duljini svega 400 metara došla na red posljednja zbog, kako se navodi u smjernicama, složenosti zahvata.

Na zamišljenoj trasi predviđeno je 12 tramvajskih stajališta, a ZET za novu prugu, prema spomenutim smjernicama, ne bi uvodio nove tramvajske linije već bi preusmjerio liniju broj 2 koja sada prometuje od Črnomerca do Savišća. Prema planu 'dvojka' bi povezivala željeznički i autobusni kolodvor s Velikom Kosnicom, odnosno s Zračnom lukom, kada se trasa provede do aerodroma.

Pokrenuvši pripreme za izgradnju pruge do Velike Kosnice krajem 2016., zagrebački gradonačelnik Milan Bandić najavio je da će pruga biti gotova 2019., a kao ukupna vrijednost investicije spominjana je svota od 50 milijuna eura. S obzirom na činjenicu da je ugovor s Geoprojektom i Elektroprojektom utvrđen tek sada, neizvjesno je kada bi gradnja pruge mogla početi.