Veliki pad

'Apokalipsa' trgovačkih lanaca prelijeva se i na online trgovine, dionica Asosa potonula

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

17.12.2018. u 17:10

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

17.12.2018. u 17:10

FILE PHOTO: Shoppers cross the road on Oxford Street in London, Britain December 15, 2018. REUTERS/Simon Dawson/File Photo
Simon Dawson/File Photo / REUTERS

Ilustracija, kupci

Poznata britanska online trgovina odjećom, Asos, najavila je kako unatoč rastu prodaje od 14 posto u rujnu i listopadu neće ostvariti svoju planiranu godišnju zaradu zbog loših rezultata prodaje, sve većeg nepovjerenja potrošača i velikog broja popusta u studenom, piše BBC.

- Dok su rujan i listopad bili u okvirima naših očekivanja, studeni nas je uistinu iznenadio - poručili su iz Asosa.

Svojom objavom, ovaj britanski brend uzdrmao je cijelo modno tržište, a kao rezultat toga njihove dionice danas su pale 37,6 posto te tako dosegle najnižu razinu od 2016. godine. No, oni nisu jedini, pad dionica bilježe i ostale trgovine odjećom. Tako su dionice Boohooa pale za 20 posto, dok je Marks & Spencer, koji već neko vrijeme grca u problemima, zabilježio pad od 5 posto, prenosi The Guardian. Kad se tome pridodaju i veliki problemi niza trgovačkih lanaca na Otoku, ali i ostatku Europe, jasno je zašto je čak i ugledni Bloomberg situaciju nazvao "trgovačkom apokalipsom".

- Svjedoci smo nepredviđenog nivoa pada cijena i velikog broja popusta pogotovo za vrijeme crnog petka. Ovo je nešto što do sada nisam vidio, ovo nije problem samo jedne kompanije, nego cijele industrije - dodao je Nick Beighton, izvršni direktor Asosa.

Cijelu situaciju prokomentirao je i Neil Wilson, tržišni analitičar na portalu market.com, istaknuvši kako je ovo alarmantna situacija za cijelo tržište, a najveći je problem, smatra, činjenica da se ovakav pad dogodio upravo ususret Božićnim blagdanima.

 

- Ako se Asos bori s trenutnom tržišnom situacijom onda svaka trgovina ima problem. Znali smo da je svijet visoke mode u problemima, ali Asosova smjernica pokazuje da su stvari još gore. Iako se internetsko poslovanje do sada činilo imuno na sve turbulencije, današnja najava upućuje na to da globalni problem nije poštedio nikoga - naglasio je Wilson.

Iako je Asos do sada najavljivao rast od 20-25 posto za iduću godinu, zbog trenutne situacije najave su smanjili na 15 posto.