Privlačenje investicija

Američki veleposlanik: Hrvatska ulagačima može biti odskočna daska za cijelu regiju

AUTOR:

OBJAVLJENO:

13.3.2019. u 11:09

AUTOR:

OBJAVLJENO:

13.3.2019. u 11:09

Damir Krajač / CROPIX

Panel “Komparativne prednosti Hrvatske za privlačenje izravnih stranih ulaganja u usporedbi s državama srednje i istočne Europe”

Privlačenje stranih ulaganja prije svega je marketing jer se u velikoj mjeri svodi na prezentaciju države i ulagačkih prilika u njoj. Upravo bi na prezentaciji Hrvatska morala više poraditi, kao što su, uostalom, radile i ostale zemlje.

Poruka je to s poslovnog ručka, koji je jučer u zagrebačkom hotelu Westin organizirala Američka gospodarska komora u Hrvatskoj (AmCham). Poslovni ručak i panel “Komparativne prednosti Hrvatske za privlačenje izravnih stranih ulaganja u usporedbi s državama srednje i istočne Europe” okupio je niz zanimljivih sudionika, među kojima je bio i Robert Kohorst, američki veleposlanik u Hrvatskoj.

Hrvatska bi se, smatra Kohorst, ulagačkoj zajednici u svijetu trebala predstavljati kao središnje mjesto za poslovanje u regiji europskog jugoistoka, odnosno kao svojevrsna odskočna daska prema BiH, Srbiji i ostalim zemljama regije. Ako je problem u prezentaciji zemlje, onda bi trebalo naći nekoga tko će Hrvatsku promovirati u svijetu, kaže američki veleposlanik.

- Hrvatska bi trebala postaviti visoke ciljeve. Nemojte težiti tome da budete bolji, težite tome da budete najbolji - poručio je Kohorst.

Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole za Hrvatsku, BiH i Sloveniju, upozorila je da se u Hrvatsku u poslovnim krugovima i dalje percipira kao turističku zemlju. S druge strane, Slovenija je uspjela izgraditi imidž investicijske destinacije. Hrvatska bi se u tome trebala ugledati na Sloveniju, poručila je Tomić Fontana.

Hrvatska bi se, poručio je dio sudionika panela, trebala fokusirati na privlačenje pojedinih kompanija da ulažu ovdje. Iako su ulaganja u Hrvatsku i dalje vezana uz brojne prepreke, poput glomazne administracije, sporog sudstva, čestih izmjena propisa i korupcije, a posljednjih godina i masovnog iseljavanja, što je dovelo do nedostatka radne snage, panelisti su istaknuli da se i u nas postupno mijenja stav prema poduzetništvu i ulaganjima. Ulagačke prilike posebno se otvaraju u područjima IT sektora i digitalizacije te energetike, kao i pojedinih industrijskih grana.

Jedna od uspješnih novijih ulagačkih priča je i ona o švicarskoj IT kompaniji Adcubum, koja je prije šest mjeseci u Zagrebu otvorila centar za razvoj softvera.  Cilj je Adcubuma, istaknuo je Bojan Poljičak, direktor, u idućih pet godina zaposliti do 200 ljudi.