Carine na uvoz čelika i aluminija koje je nametnuo američki predsjednik Donald Trump podižu troškove poslovanja američkog automobilskog diva General Motorsa (GM) koji još uvijek procjenjuje posljedice tih mjera, istaknula je GM-ova izvršna direktorica.
"Jasno je da želimo zadržati cjenovnu dostupnost vozila. Primjećujemo međutim da troškovi rastu", upozorila je u utorak Mary Barra u razgovoru s novinarima uoči održavanja godišnje skupštine dioničara.
Trump je prošlog mjeseca odobrio uvođenje kaznenih carina na uvoz čelika u SAD od 25 posto i aluminija od 10 posto za najveće američke dobavljače. Kanada, Europa i Meksiko nisu dugo čekale s protumjerama. Institut za upravljanje nabavom ovog je mjeseca izvijestio da su te carine i najavljene protumjere već podigle cijena metala, prouzročivši prekide u isporukama i kašnjenja u ispunjenju narudžbi.
"Ulažemo velike napore kako bismo procijenili efekte tih carina", istaknula je GM-ova izvršna direktorica, napominjući da je još prerano za pouzdane procjene s obzirom na dinamičnost trgovine i na složenost poslovanja autoindustrije.
Unatoč neizvjesnostima na trgovinskom planu, kako je istaknula Barra, nisu bili primorani mijenjati dugoročni smjer poslovanja.
"Nismo bili u poziciji da moramo mijenjati naše planove", kazala je Barra.
Čelnica američkog automobilskog diva osvrnula se i na pregovore o revidiranju Sjevernoameričkog sporazuma o slobodnoj trgovini (NAFTA), pretpostavke za integrirani lanac nabave u autoindustriji na sjevernoameričkom kontinentu, istaknuvši kako pregovori nisu privedeni kraju pa su prognoze također neizvjesne.
Pregovori o NAFTA-i usredotočili su se na zahtjeve SAD-a da se poveća udio u automobilima dijelova proizvedenih u SAD-u koji bi bili oslobođeni plaćanja carina. Bijela kuća razmatra uvođenje carina na uvoz automobila, što će zadati udarac stotinama milijardi dolara vrijednoj godišnjoj prekograničnoj trgovini, podsjeća AFP.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....