Odluka suda

Adidas izgubio borbu, nisu uspjeli zaštititi pravo na prepoznatljivu oznaku

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

19.6.2019. u 16:13

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

19.6.2019. u 16:13

An engineer adjusts test marks on an Adidas running shoe at the Adidas innovation laboratory in Herzogenaurach May 7, 2012. U.S. market leader Nike and German rival Adidas are locked in their own Olympic battle to boost athletes' performance and squeeze maximum value out of the London Olympic Games. The Games provide a showcase for new fashions and advances in technology which sportswear suppliers hope will drive sales at a time of economic turmoil in many of their markets, according to news reports on June 20, 2012. Picture taken on May 7, 2012. To match story OLY-BRANDS-BATTLE/ REUTERS/Michael Dalder (GERMANY - Tags: BUSINESS SPORT OLYMPICS SCIENCE TECHNOLOGY) - GM1E86K153O01
Michael Dalder / REUTERS

Testiranje Adidasovih tenisica, ilustracija

Proizvođač sportske odjeće i obuće Adidas izgubio je borbu za jaču zaštitu prava na prepoznatljive tri pruge koje krase njihove proizvode.

Naime, prema odluci Općeg suda Europske unije, samo su ukošene paralelne tri trake zaštićene kao logo sportskog diva, dok je drugim kompanijama dopušteno na svoje proizvode stavljati tri paralelne pruge u vodoravnom, horizontalnom ili bilo kojem drugom smjeru.

- Razočarani smo odlukom Suda koja ograničava naš zaštitni znak na isključivo jedan smjer pruga jer ljudi diljem Europe proizvode s tri paralelne trake prepoznaju kao naše, u kojem god smjeru te trake bile postavljene - rekli su iz kompanije koja je uspjela dokazati da potrošači tri paralelne pruge uistinu vide kao karakteristične za Adidas, no samo u pet europskih zemalja. Stoga se, tvrdi Sud, odluka o njihovoj zaštiti nikako ne može primijeniti na područje cijele EU.

Još 2014. godine su tijela za zaštitu intelektualnog vlasništva Unije odobrila tri pruge kao Adidasovu oznaku, no u belgijskoj kompaniji Shoe Branding Europe smatrali su kako one ipak nisu dovoljno jedinstvene da bi bile zaštitni znak, s čime se u konačnici složio i Europski ured za intelektualno vlasništvo. Ako želi opozvati jučer donesenu odluku, njemačka kompanija može u roku od dva mjeseca podnijeti žalbu Europskom sudu pravde.