Veliki skok

Potrošači u Hrvatskoj mijenjaju navike, evo za koliko se podigla online prodaja

Ovo su proizvodi koji se najviše kupuju
Ilustracija
 Cultura Creative via AFP
Ovo su proizvodi koji se najviše kupuju

Internetska trgovina u Hrvatskoj porasla je u prvih pola godine porasla je za 13,9 posto, objavio je Državni zavod za statistiku. Najveći poticaj rastu e-trgovine dao je ‘lockdown’, tijekom kojeg se poslovanje prebacilo online, a privatni život se morao prilagoditi novonastalim okolnostima, ponajviše naručivanju preko weba i mobilnih aplikacija.


Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK kaže da se primjećuje da su potrošači u Hrvatskoj počeli mijenjati navike i da ih sve više zbog pandemije počinje kupovati online putem.


- Prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto - kaže Ravlić.


Proizvodi koji se najviše kupuju online putem su odjeća, obuća, potrepštine za kuću, a osjetno je narasla i prodaje svježe hrane. Prije korone najviše su se preko interneta kupovala putovanja, smještaj, karte za zabavne sadržaje, kao i drugi proizvodi i usluge, koji se proteklih mjeseci nisu mogli lako uživati zbog ograničenja na kretanje i okupljanja.
- Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do 7 puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online - zaključuje Ravlić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
04. srpanj 2025 09:13